עובדי חברת "קווים" פתחו בשביתה

נהגי חברת האוטובוסים "קווים" פתחו הבוקר בשביתה שתימשך עד מחר בבוקר, במחאה על סירוב הנהלת החברה להתקדם במשא ומתן לכינון הסכם קיבוצי עם העובדים (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: חברת קווים)

בשעות הבוקר (חמישי) החלו שיבושים בתחבורה הציבורית בערים החרדיות מודיעין עילית, ביתר עילית, ובערים נוספות, בעקבות החלטת וועד העובדים בחברת 'קווים' להשבית את עבודתם עד לשעות הערב.

השביתה החלה בשעה 04:30 לפנות בוקר והיא עתידה להסתיים רק מחר, יום שישי, עם תחילת פעילות יום העבודה החדש.

1800 הנהגים בחברת התחבורה הציבורית השנייה בגודלה בישראל מוחים על התנכלויות לראשי הוועד, איומים על מצטרפים להתאגדות וסירוב ההנהלה להתקדם במשא ומתן לכינון הסכם קיבוצי, המתקיים בין הצדדים מאז מרץ 2014.

ניסן נימני מראשי הוועד אמר כי "אנו מתנצלים בפני הנוסעים על אי הנוחות הזמנית, אך לא ייתכן שהחברה מנהלת איתנו משא ומתן ופוגעת בפרנסת הנהגים רק בשל חברותם בהתאגדות ובאורך פלא מחזירה אותם לעבודה במתכונת הקודמת רק במידה ועזבו את ההתאגדות".

במקביל בעקבות טענות לכאורה על התנכלויות לעובדים, הגיש השבוע ארגון 'כוח לעובדים' תביעת פיצויים לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בהיקף של כמעט שני מיליון שקלים.

"דווקא כאשר אנו עושים כל מאמץ לסיים את הסכסוך המשפטי והארגוני אנו נתקלים בגיבוב של שקרים, ואכיפה סלקטיבית כנגד עובדים", נכתב בהודעת הארגון. בחברה טענו לשורת התנכלויות מצד החברה כלפי העובדים כמו בצמצום משמעותי של משמרות או משמרות מרוחקות ממקום מגוריהם שלעתים מגיעים למרחק נסיעה של שלוש שעות.

מחברת קווים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "בניגוד להחלטת בית המשפט , מיום 14/12/14 , על כוח לעובדים להודיע מראש ובכתב, שלושה ימי עבודה לפחות, על כוונה לקיום צעדים ארגוניים, מכל סוג שהוא ולנמק טעמיהם במפורט ובמפורש".

"ועד העובדים החליט החל מהבוקר במפתיע על השבתה פראית של הפעילות , ללא התראה מוקדמת, תוך פגיעה קשה בציבור הנוסעים, אשר חלקם נמצאים בחופשת החנוכה וזקוקים לתחבורה הציבורית. חלק גדול של עובדי החברה לא נענה לבקשת הוועד וממשיך בפעילות סדירה. חברת קווים פועלת במרץ לסיום השביתה , על מנת להמשיך ולהעניק ללקוחותיה שירות מסור". הוסיפו בחברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר