המכתב של ח"כי ש"ס

ח"כים: ביקשנו לשנות חלק מנוסח המכתב נגד אלי ישי

מכתב חריף ביותר נגד ח"כ אלי ישי פורסם אמש, עליו חתמו כל חברי הכנסת של ש"ס. כעת, חלקם טוענים כי ביקשו לשנות חלק מהנוסח אך הדבר לא נעשה • במקביל, במשפחת הגר"ע יוסף יש מי שזועם על חלק מנוסח המכתב ממנו משתמע כי אמסלם נזרק כי התראיין לתקשורת בניגוד להוראת ישי (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ואלי ישי עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל (צילום: יעקב כהן)

הציבור הספרדי מפולג • פרסום ראשון: תשעת חברי הכנסת של תנועת ש"ס חתמו אמש (רביעי) על מכתב חריף לח"כ אלי ישי שפרש מהמפלגה, בגין האשמותיו ואמירותיו בתקשורת.

אך הבוקר טוענים אחדים מחברי כנסת כי לא הסכימו לנוסח שפורסם ובקשו לשנות אותו, דבר שלא קרה. בנוסף, בני משפחתו של מרן פוסק ההדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל זועמים גם הם על נוסח המכתב למרות זעמם על הצעד בו נקט אלי ישי.

נוסח המכתב הוכן במשרדי ש"ס בהר חוצבים וחברי הכנסת התבקשו לאשר ששמותיהם יופיעו כחתימה על נוסח המכתב. רובם הסכימו מיד אך בודדים מהם ביקשו לבצע שינויים בנוסח, שינויים שלא בוצעו.

בשיחות שקיימנו עם חלק מחברי כנסת הם טוענים כי ממש צמוד להדלקת נרות חנוכה הם קיבלו שיחה בה התבקשו לצרף את החתימה. "יש נוסח מוכן, רק צריך שתאשר את השם שלך בחתימות", נאמר לכל חברי הכנסת, אלו שבקשו שינויים נאמר להם שמדובר בנוסח מוסכם, למרות שנראה כי למספר חברי כנסת הנוסח לא היה נוח ובקשו לשנות אותו.

ח"כ ניסים זאב אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "ידעתי שיש מכתב רק עם הדלקת הנרות, נאמר לי שיש נוסח מוכן וביקשו לאשר אותו. בקשתי להוריד מספר מילים שהיו קשות במיוחד, יותר מאוחר לאחר ההדלקה התקשרתי שוב לאחר שעיינתי במכתב ובקשתי להוריד את הסיפא של המכתב נאמר לי שזה כבר נשלח".

"בקשתי לנסח נוסח נפרד מחברי", הוסיף ח"כ זאב, "נאמר לי שכבר ישנה הסכמה לנוסח על ידי החברים שבדיעבד התברר שגם חלקם בקשו לשנותו".

חבר כנסת אחר במפלגה אמר ל"כיכר השבת": "הוספנו את החתימות, בקשנו שישנו חלק מהנוסח גם שלא נשקר, יש חברי כנסת שגם הם יגידו שהם לא חשבו ודברו על אפשרות של לעזוב את ש"ס עם אלי ישי הם משקרים.. הרי אם אריה לא היה מבטיח לכולנו מקום ברשימה לא היינו בש"ס".

"המכתב מוחק את מורשת מרן"

בינתיים גם במשפחתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל זועמים על נוסח המכתב. בנוסח המקורי נכתב לאלי ישי: "בזמן כהונתך כיו"ר התנועה חל עלינו איסור מוחלט להתראיין גם בנושאים חשובים פחות. די להזכיר שזו הסיבה שבגינה סילקת את חיים אמסלם, על אף שהיתה לו הסכמה מראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז להביע דעתו בנושא הגיורים".

מכתב חברי הכנסת לאלי ישי

אחד מבני משפחתו של הרב שהיה קרוב אליו מידי יום זעם בשיחה עם "כיכר השבת": "לאן הגענו? מוחקים כל מורשת של מרן בשביל פוליטיקה? מה זה? אני לא מדבר על אלי ישי - הוא עשה משהו שלא נראה לפי רוחו של מרן, אבל יותר חמור זה מה שחברי הכנסת חתמו, מחקו את מה שהיה כואב למרן יותר מהכל בשנים האחרונות".

"האם מרן זרק את אמסלם בגלל שהוא התראיין?", אומר בן משפחתו של הגר"ע יוסף: "הם שכחו את המכתב של מרן שכתב ופירט מדוע אמסלם נזרק, פשוט בושה, לאן הם מדרדרים, שילחמו באלי ישי זה לא מעניין אותי - אבל שלא ימחקו את המורשת של הרב, את האמת, אנשים שקוראים את המכתב בתקשורת בטוחים שהרב עובדיה זרק את אמסלם בגלל שהוא התראיין לתקשורת, מוטב שאריה דרעי יבהיר את הדברים עוד היום".

כזכור, במכתב שכתב מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל בזמן הדחת חיים אמסלם הוא הסביר את הצעד וכתב: "עבירה גוררת עבירה. התחיל בסילוף ההלכה בענייני הגיור של בתי הדין הרבניים, וגילה פנים בתורה שלא כהלכה. והאחרון הכביד כאשר הרחיב פה והאריך לשון בהתקפה על בני הישיבות ונוסף גם הוא על צרינו עמי הארץ השונאים תלמידי חכמים, וגרם לחילול ה'".

"עכשיו שהתגלה קלונו, וגילה את פרצופו, בדברו נגד גדולי ישראל וברכי התורה הקדושה בגאווה ובבוז, התברר שמקח טעות היה. ולפי ההלכה חייב הוא להחזיר את המנדט", לשון כתב ידו של הרב עובדיה יוסף.

"שיקראו את המכתב ויענו האם הרב עובדיה הדיח את אמסלם רק בגל שהתראיין לתקשורת, איפה הבושה, כבודו של מרן", מוסיף בן המשפחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר