בני תורה או דגל התורה? האפשרויות של אלי ישי

מפגלת 'דגל התורה' בחרה לתת לגיטימציה לאלי ישי בטרם פרש מש"ס והקים רשימה חדשה. למרות זאת, ישי לא פוסל אפשרות של ריצה עם אנשי מפלגת 'בני תורה' (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

רבים במגרש הפוליטי - ציבורי הביעו פליאה על מתן הלגיטימציה מצד תנועת 'דגל התורה' לח"כ אלי ישי, כאשר התקבל ביום שישי האחרון במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וכעבור זמן קצר הודיע על ריצה במפלגה עצמאית.

נכון שאמנם באופן רשמי הבהירו בני הבית כי בחדר לא שוחחו כלל בעניינים פוליטיים כלשהם אולם למרות זאת לא כולם האמינו להכחשה הרפויה, מה גם שתמונה חגיגית שיצאה מהמפגש הבהירה לכל את רשמיותו. גם אם נניח שבאי הבית צודקים הרי שלכל ברור שפגישה בזמן מתח שכזה הינה סוג של התערבות בעניינה הפנימיים של תנועת ש"ס.

באופן רשמי הבהירו גורמים ב"חזון איש 5" כי אין כל סיבה שלא לקבל את ישי שהיה נאמן למרן ראש הישיבה באופן עקבי וברור במשך כל שנות הנהגתו הפוליטית במפלגה הספרדית.

בין השיטין ניתן היה להבין גם שיש ביקורת מרומזת על עצמאותו הרבה מידי בנושאים ערכיים של היו"ר החדש-ישן אריה דרעי כך שהאיתות לעברו לא היה מקרי.

אולם על אף כל זאת נשאלת השאלה מדוע היה חשוב לדגל התורה להתערב בענייניה הפנימיים של מפלגה שותפה שדווקא לאחרונה צעדה הנהגתה הרוחנית והפוליטית יד ביד עם ההנהגה הליטאית ומדוע שם לא חוששים מאפשרות הנקמה של תנועת ש"ס וחיבור עם מפלגת "בני תורה".

מתברר כי האמת נמצאת בשני המישורים. הראשון, בדגל זיהו (ועדיין מזהים) אפשרות של חיבור כלשהוא בין מחנה תנועת בני תורה לבין המפלגה החדשה. והשני, במפלגה הליטאית מזהים אפשרות לשיתוף פעולה רציני ברמה כזו או אחרת עם המפלגה החדשה זאת למרות העובדה שלכאורה האינטרס הינו הפוך זאת מאחר ומצביעים רבים בעלי אוריינטציה ימנית עלולים לזלוג דווקא מיהדות התורה למפלגה של ישי.

בשבוע שעבר קיימו גורמים לא רשמיים במפלגה החדשה מגעים עם אנשי הפלג הירושלמי במטרה לפתוח במו"מ אפשרי על שילובם של הללו ברשימה החדשה. גם בשלב זה יש לציין כי האפשרות לא ירדה לגמרי מן הפרק ורק אמש נפגשו בכירים בפלג הירושלמי יחד עם גורמים במפלגה החדשה בנוכחותו של רב ספרדי ידוע במטרה לבחון את שיתוף הפעולה האפשרי.

רשמית, נסובה השיחה על ענייני רבנות ירושלים אולם לכל ברור שהמפגש עסק גם בנושא הנפיץ של הקמת המפלגה החדשה.

בשלב זה קשה לראות את אנשי הפלג הירושלמי מצביעים לגוף בו נמצאים אנשי חב"ד ונציגי תנועת טוב "החרדים החדשים" השנואים על הממסד הישן של יתד - זאת למרות שלפי הנראה כרגע לא יהיה שיתוף פעולה בין אנשי 'טוב' לאנשי המפלגה החדשה, גם הריצה המשותפת לכאורה עם אורי אריאל מרחיק את הצדדים מנקודת חיבור אפשרית.

ישי מצידו צריך לעשות את החשבון על מי עדיף לו לוותר או שאולי יצליח לעשות את הבלתי ייאמן וליצור גוש כלאים שיורכב גם מנציגי התנועה המשיחית וגם מנאמניו המובהקים של מרן הרב שך.

במקביל כאמור (ובהנחה כמובן שהמגעים עם בני תורה יעלו על שרטון) מבקשים בדגל התורה לחבק את ישי הן במטרה להרחיק אותו מאותו שיתוף פעולה עם "המורדים הליטאים" והן בשביל לשמור על ערוץ קשר עם מפלגה חדשה שבסופו של יום מסוגלת אולי לעבור את אחוז החסימה ותהיה כפופה למרן ראש הישיבה שייהנה מעוד מספר אצבעות שיעמדו לרשותו זאת מלבד נציגי תנועת דגל התורה.

ההערכה היא שהרב שטיינמן מבקש לדאוג גם לעמך, לציבור שנמצא בפריפריה, ולכן כל פעולה שמסוגלת לסייע שיצביעו למפלגה בעלת צביון חרדי באה בחשבון.

אם זה אכן יקרה אולי נראה לראשונה שילוב מעניין של ליטאים, חסידי חב"ד ואנשי ימין משתפים פעולה יחד במישור הפוליטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר