החקירה נמשכת: פשיטה על משרדי "עוצמה יהודית"

בשב"כ ובמשטרה ממשיכים בחקירתם הסמויה והגלויה כנגד פעילי ארגון להב"ה ומפלגת עוצמה יהודית. אמש פשטו שוטרים על משרדי המפלגה וערכו שם חיפושים נרחבים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מיכאל בן ארי (צילום: דודי ועקנין - ynet)

בשירות הביטחון הכללי ובמשטרה ממשיכים בחקירתם הסמויה והגלויה כנגד פעילי ארגון להב"ה ומפלגת עוצמה יהודית. בשעות הערב אמש (רביעי) פשטו שוטרים על משרדי המפלגה וערכו שם חיפושים.

במהלך החיפושים שנמשכו זמן קצר, החרימו השוטרים ציוד מחשבים, מכשירי טלפון וציוד משרדי זאת כחלק מהחקירה נגד הארגון והמפלגה שהפכה לגלויה בתחילת השבוע עם מעצרם של פעילים רבים ובהם יו"ר הארגון.

מהמשטרה נמסר כי במהלך היומיים האחרונים בלשי היחידה המרכזית ופשיעה לאומנית מבצעים פעילות חקירה גלויה כולל חיפושים נרחבים בבתי פעילים ומשרדי ארגון להב"ה.

אנשי עוצמה יהודית מעריכים שהמשטרה שהוכתה בבית המשפט, נואשת למצוא בדל ראיה להפליל את אנשי הארגון ומתוך כך, החליטו לפגוע בקמפיין הבחירות של 'עוצמה יהודית' בפשיטה על משרדי החברה.

בדף הפייסבוק של ד"ר מיכאך בן ארי הוא הגיב לפשיטה: "הפשיטה של המשטרה על משרדי עוצמה יהודית, היא עוד מהלך של אובדן עשתונות של משטרה פוליטית, לאחר שהמשטרה חטפה היום מכה אנושה בבית המשפט כמי שלא מפנימה שמדובר במדינה דמוקרטית, היא מבקשת עתה להתערב בבחירות. זו שערורייה שמאפיינת משטרים אפלים, לא ישברו אותנו, אנחנו ממשיכים".

הפרקליטות הגישה אתמול ערר לבית המשפט המחוזי בירושלים בעניין הארכת המעצר של עשרה פעילי להב"ה שנעצרו בגין הסתה וקריאות לביצוע פעילות אלימות וטרור על רקע גזעני.

השופט רם וינוגרד מתח ביקורת כנגד המשטרה וקבע כי "ככלל ניתן לומר שהחלק הארי של החומר מתבסס על הנחת מוצא שספק רב אם ניתן להניח שהיא אכן מקימה עבירה". בנוסף קבע וינוגרד כי "עצם הקביעה נגד התבוללות בודאי שאינה מקימה עבירה אלא אם כן מתקיימת גם האפשרות הממשית שהיא תביא לעשיית מעשי אלימות".

לגבי שישה מהערעורים קבע השופט שמדובר בראיות גבוליות. לאור זאת קבע שאין מקום להורות על הארכת מעצר נוספת שמסתיימת מחר. לגבי העצורה השופט הורה לשחררה.

עורכי הדין בן גביר, אביחי חג'בי וחור אוריאל ניזרי מסרו בתגובה: "בית המשפט הציב באופן חד משמעי תמרור עצור למשטרת ישראל .מקווים שהמשטרה תפנים המסר, ותשחרר עוד הערב את כל עצורי הפרשה: חופש הביטוי חל על כולם".

הבוקר יתקיים דיון בבית המשפט השלום בירושלים בעניין הארכת מעצר לפעילי ארגון להב"ה העצורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר