בניגוד להנחיות: חברה קדישא חסדי דוד קיבלה 7 מיליון שקלים

בדיקה של המשרד לשירותי דת מעלה כי בניגוד להנחיות, חברה קדישא הפועלת בהר המנוחות בבירה גבתה תרומות ממשפחות - זאת מלבד התשלום הקבוע על הקבר עצמו (חדשות,בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בניגוד להנחיות המשרד לשירותי דת, בחרו בחברה קדישא 'חסדי דוד' ליוצאי בוכרה הפועלת בבית העלמין הר המנוחות בבירה, לבקש תרומות ממשפחות שיקיריהם נפטרו - זאת מלבד הכספים אותם נדרשה המשפחה לשלם על הקבר עצמו.

הסכום המצטבר נאמד בלא פחות משבעה מיליון שקלים שנגבו ברבות השנים מרוכשי הקברים שרצו להבטיח מקום קבורה בעודם בחיים כפי שנוהגים לעשות לא מעט. על פי הנתונים של המשרד לשירותי דת, החברה קדישא גבתה שלושים אלף שקלים לקבר - פי 2 מהמותר.

על פי החשד, הכספים שהרוויחה החברה קדישא לא הועברו לקרנות פיתוח כפי שדורש המשרד לשירותי דת, אלא ככל הנראה נעשה בהם שימוש לצרכים אחרים כמו החזקת כולל אברכים לעילוי נשמת הנפטרים.

במשרד לשירותי דת אמרו ל"כיכר השבת" כי "אגף פיקוח ובקרה במשרד לשירותי דת חשף גביית סכומי כסף שלא כדין ומעבר למחירון הקבוע בחוק עליו חתום השר לשירותי דת במקרים של רכישת קבר מחיים בחברת קדישא לעדת הבוכרים בהר המנוחות. חברת הקדישא תפרסם מודעה לשם החזרת כל הכספים לבעליהם".

בחברה קדישא 'חסדי דוד' אמרו בתגובה ל"כיכר השבת": "דרכן של חברות קדישא מקדמת דנא הייתה כן לבקש תרומות מאנשים שקונים חלקות קבר וזו תופעה מאוד ידועה ומוכרת בכל חברות קדישא אך מה שקרה הוא שהמשרד לשירותי דת החליט למגר את הבעיה הזאת".

"המשרד בדק את הנושא ובא עימנו במגעים וראו שם שאנחנו ביקשנו תרומות ואני חושב שזה לא נגד הנהלים והחוקים. אלו ביקשו מאיתנו לצאת בהודעה שכל רוכש הרואה עצמו נפגע מהפעולה הזאת יכול לפנות למשרדי החברה ולקבל בחזרה את הכספים שתרם". הוסיפו בחברה.

"לכל חברה קדישא ישנן מטרות שמשם אתה חייב כספים ולא יכול לממן זאת ממקורות אחרים אז ביקשנו תרומות כדי להגשים את מטרות העמותה. זה לא ניצול. אנשים ידעו במה מדובר וכל אחד תרם. לא חייבנו אנשים לתרום". הבהיר גורם בחברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר