חיים ילין מצטרף ל'יש עתיד'

אחרי שצבר פרסום רב והיה לפנים של תושבי קו העימות ב'צוק איתן', חיים ילין עוזב את ראשות מועצת אשכול ומצטרף למפלגת 'יש עתיד'. האם מילין תבוא הישועה? (פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: עידו ארז YNET)

הישועה תגיע מאשכול? ראש מועצת אשכול הגובלת ברצועת עזה, חיים ילין, החליט להצטרף למפלגת יש עתיד של יאיר לפיד ויתמודד לכנסת בבחירות הקרובות. כפי המסתמן השניים יקיימו היום מסיבת עיתונאים משותפת בכרם שלום.

גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי לפיד וילין ערכו כמה שיחות באחרונה סביב האפשרות שילין יתמודד במפלגה, אולם הדברים נסגרו ככל הנראה רק בשבוע האחרון.

החלטתו להצטרף לפוליטיקה הארצית ולעזוב את תפקידו בשבע שנים האחרונות, הגיעה לאחר שסירב תחילה לחיזורים אחריו ממספר מפלגות בין היתר מהבית היהודי וכאמור גם מיש עתיד אליה נענה לבסוף.

במפלגת יש עתיד אין פריימריז ומי שקובע את רשימת המועמדים הוא יאיר לפיד בעצמו במה שנראה כהליך לא דמוקרטי. בשל כך ילין הרוויח מן ההפקר ואם לא יחול שינוי דרמטי של הרגע האחרון הוא יוצב במקום ריאלי ברשימה ויהפוך תוך חודשים ספורים לחבר כנסת.

ילין נחשב לאישיות עליה רבים מתושבי אשכול סומכים בגלל נחרצותו נגד הממשלה בזמן מלחמות ומבצעים שנערכו ברצועת עזה. במבצע "צוק איתן" שהתרחש השנה, ילין לא חסך דברי ביקורת נגד הממשלה בה היה חבר יו"ר מפלגתו העתידי.

הצטרפותו של ילין למירוץ נעשתה לא מאחוות רעים אלא בשל העובדה כי יאיר לפיד רואה את המצב בסקרים ובניסיון לשפר את מצבו העגום שלעת עתה נראה כהתרסקות מתשעה עשר מנדטים למספר חד ספרתי, הוא מחפש כוכבים. הכוכב הראשון נמצא ואולי יהיו נוספים בעתיד.

בתוך כך, נמשכים המגעים בין המפלגות התנועה והעבודה שהודיעו על ריצה משותפת, באשר לשיבוצים של המשוריינים ברשימה. לפי המסתמן, פרופסור מנואל טרכטנברג שעמד בראש הוועדה ליוקר המחייה, יקבל שריון על חשבון מפלגת התנועה, כך גם חבר הכנסת עמיר פרץ וחבר הכנסת חיליק בר.

בשל המהלך הזה חבר הכנסת עמרם מצנע שהיה בעבר במפלגת העבודה ובכנסת האחרונה היה חבר במפלגת התנועה, עשוי להידחק לעשירייה השלישית וכנראה לא יתמודד בבחירות הקרובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר