מהחודש הבא: מחירי המים יוזלו

הוועדה הבין משרדית לייעול משק המים שהוקמה לפני כחצי שנה קרובה להסיק את מסקנותיה ומסתמן כי זו תמליץ על מהלך שיביא להוזלה של 9% בתעריף מחירי המים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הוועדה הבין משרדית לייעול משק המים שהוקמה לפני כחצי שנה על ידי שר האנרגיה והמים סילבן שלום ושר האוצר דאז יאיר לפיד, קרובה להסיק את מסקנותיה ומסתמן כי זו תמליץ על סגירתם של תאגידי המים, 14 שנה לאחר הקמתם.

לפי הדיווח ב-ynet, הוועדה תגיש את המלצותיה בקרוב ובהן שתי המלצות עיקריות, הראשונה והעיקרית שבהן היא להחליף בהדרגה את עשרות תאגידי המים בחברה ממשלתית אחת, וליזום מהלך שיביא להוזלה נוספת של 9% בתעריף מחירי המים.

לפני שאתם ממהרים לחשבן את חשבון המים הבא, מוטב שתמתינו וזאת משום שעדיין ישנה מחלוקת בין הוועדה עצמה לבין ראשי רשויות מקומיות המתנגדים למהלך. אך גם אם אלו יגיעו לבסוף להסכמה, ארוכה הדרך. מייד לאחר הגשת מסקנות הוועדה, ההצעה צפויה לעלות לאישור סופי במליאת הכנסת.

בראש הוועדה עומדים מנכ"לית משרד האנרגיה והמים, אורנה הוזמן-בכור ואמיר לוי הממונה על התקציבים במשרד האוצר.

שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, בירך על ההמלצות המסתמנות ואמר "אני יכול לסכם היום הורדה של 25% בתעריפי המים - הוזלה חסרת תקדים לאחר שנים של עליות מחירים".

"משימה זו עמדה לנגד עיניי כל העת ואני יכול לומר שהצלחנו בה חרף העובדה שהממשלה סיימה את עבודתה מוקדם מהצפוי. הוזלת המים, יחד עם ההוזלה הצפויה במחיר החשמל, יביאו לירידה במחירם של מוצרים נוספים ויפנו כסף מדי חודש לכל משפחה בישראל", הוסיף השר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר