מעצרו של גופשטיין ושני פעילים הוארך ביממה, שישה שוחררו

בית המשפט השלום בירושלים הורה בצהריים לשחרר שישה פעילים מארגון להב"ה והורה להאריך את מעצרו של היו"ר, בנצי גופשטיין, ושני פעילים, ביממה אחת בלבד (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בנצי גופשטיין (צילום: אלכס קולמויסקי - ynet)

בית המשפט השלום בירושלים הורה בצהריים (חמישי) לשחרר שישה פעילים מארגון להב"ה והורה להאריך את מעצרו של היו"ר, בנצי גופשטיין, ושני פעילים, ביום אחד.

המשטרה ביקשה מבית המשפט שיורה על מעצר בית למשך עשרים יום לאותם פעילים אך השופט דחה את הבקשה והורה לשחררם ללא תנאים מגבילים. השופט ירון מנטקביץ אף מתח ביקורת על משטרה וקבע שאין היגיון בבקשה.

באשר ליו"ר הארגון בנצי גופשטיין שנעצר לפני שלושה ימים ושני חשודים נוספים, השופט קבע שאין מקום להארכת מעצר לשבעה ימים ובשל כך קבע כי מעצרם יוארך עד מחר בחצות היום ומייד לאחר מכן הם ישוחררו למעצר בית לשלושה ימים אלא אם כן תוגש בקשה נוספת ותהיה התפתחות דרמטית בחקירה.

עורכי הדין איתמר בן גביר ואביחי חגבי מסרו בתגובה כי "בית משפט העביר מסר ברור לטובת חופש הביטוי. אנו סבורים כי מדובר במעצר בלתי חוקי שמקומו במדינות טוטאליטריות בהן מעצר הוא מנוף של כח לסתימת פיות, מלכתחילה לא היה מקום למעצר החשודים ועל פרקליטות המדינה והמשטרה להפסיק להפלות לרעה אנשי ימין".

בתחילת השבוע פשטה המשטרה על בתי עשרה פעילים, בהם יו"ר הארגון בנצי גופשטיין, עצרה אותם לחקירה וערכה חיפוש בבתיהם. הם נעצרו בחשד לעבירות של הסתה וקריאות לביצוע מעשי אלימות וטרור על רקע גזעני.

מהמשטרה נמסר אז כי מדובר בחקירה סמויה, מורכבת ומסועפת שכעת הפכה לגלויה, עם מעצרם לחקירה של הפעילים הקשורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר