BMW מציגה: להחנות את הרכב בעזרת השעון החכם

חברת BMW הודיעה כי היא עובדת על מערכת חדשה שתעשה שימוש בשעונים חכמים על מנת להחנות את הרכב ללא נהג. מתי נראה את המערכת הזאת פועלת בשטח? (רכב, חדשות)

(צילום: מתוך יוטיוב)

יצרנית רכבי היוקרה BMW לוקחת את חווית החניה לשלב הבא: אם אתם יכולים להרשות לעצמכם לרכוש רכב מסדרת ה-i 3 של BMW, חווית החנייה שלכם הולכת להפוך לחוויה טובה לשם שינוי. החברה הודיעה כי היא עובדת על מערכת חדשה שתעשה שימוש בשעונים חכמים על מנת להחנות את הרכב ללא נהג.

המערכת אותה תציג החברה בכנס "האינטרנט של הדברים" בעוד כשלשה שבועות בלאס ווגאס, תכלול מערך לייזרים מתקדמים הפרוסים מסביב לרכב. על מנת להחנות את הרכב, מחשב הרכב יבנה מפה תלת ממדית של אזור החניה, כשהוא ממפה את כל העצמים הנמצאים בזירה, כך יוכל להיכנס למקום בדיוק מרבי ללא שייגרם כל נזק לרכב או לסביבה.

המערכת החדשנית תישלט על ידי אביזר המחשוב הלביש - שעון חכם המריץ את מערכת ההפעלה המיוחדת של גוגל, Android Wear, ומסתמנת כדבר הגדול הבא בתחום המחשוב.

המערכת תציג על גבי המסך הזעיר את כל הנתונים הרלוונטיים ותוכל לאפשר לנהג התערבות חלקית בחניה כשהנהג עצמו יוכל לעמוד מחוץ לרכב ולהמשיך בדרכו כשהמערכת תחנה את הרכב באופן אוטומטי. מערכת החנייה האוטומטית כבר מוצגת בגרסת האב-טיפוס שלה, אך צפויה להשתלב ברכבים בדגמי 2016.

תופעת הרכבים האוטונומיים המסוגלים לנהוג ללא נהג אנושי צוברת תאוצה בשנים האחרונות. המכשול העיקרי העומד בפני הרכבים הללו הוא המכשול הבירוקרטי - ברוב מדינות העולם אסור לרכבים הללו לנוע על הכבישים, ובמעט המדינות המתירות את תנועת הרכבים הללו הדבר מותנה בכך שברכב יהיה גם נהג אנושי.

עם זאת, רוב המדינות מתירות לנהג להסתייע במחשבים מתוחכמים על מנת לבצע חניות. מה שגורם ליצרניות הרכבים להשקיע משאבים בפיתוח מערכות המאפשרות חניה אוטונומית בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר