אלי בן דהן ל"כיכר השבת": מפלגת ישי מחזקת את הימין

בראיון ל"כיכר השבת" מעריך סגן השר אלי בן דהן כי פרישת יוני שטבון מהבית היהודי לטובת תנועתו של אלי ישי לא תפגע במפלגה. "הם יחזקו את האגף הימני, כולם ירוויחו" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אלי בן דהן (צילום: יח"צ)

תמיכה מפתיעה במפלגתו החדשה של אלי ישי: מקורבו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, סגן השר לשירותי דת אלי בן דהן, מביע תמיכה בפרישתו של אלי ישי מש"ס לטובת הקמת מפלגה חדשה. בראיון ל"כיכר השבת" תוקף בן דהן את מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי שלטענתו הפכה לשמאלנית.

"באופן מפתיע לדעתי ההליכה של אלי ישי כמפלגה נפרדת מחזקת את האגף הימני בפוליטיקה הישראלית ומחלישה את השמאל". אמר בן דהן.

"בסופו של דבר די ברור ויש סיכוי טוב שש"ס בראשותו של אריה דרעי תלך עם האגף השמאלי - מפלגות השמאל, וברגע שאלי ישי מקים מפלגה שהיא כולה על טהרת הימין והיא תלך עם האגף הימני בממשלה הבאה, אני חושב שזה יהיה לרווח לכולנו" אומר בן דהן.

סגן השר מחדד את דבריו ואומר כי "אי אפשר להשוות את היחס של אלי ישי ליישובים ביהודה ושומרון ובכלל היחס שלו לגבי נסיגות והסכמי שלום לעומת היחס של אריה דרעי".

ראשון המצטרפים למפלגתו של ישי, היה חבר הכנסת יוני שטבון מהבית היהודי. "הוא בחר לעצמו בדרך אחרת", אומר בן דהן שהיה עד לא מכבר חברו לסיעה. "אני מאמין שהוא הבין שמקומו לא מובטח בבית היהודי או שמבחינה אידאולוגית המפלגה לא התאימה לו ולכן הוא חיפש בית אחר. אני מאחל לו הצלחה רבה. אני לא מאמין שהוא יפגע בנו, ההפך הוא הנכון. מפלגת הבית היהודי רק עולה בסקרים ואני מקווה שכך יהיה".

בניגוד לחבריו בסיעת תקומה, בחר בן דהן שלא לקבל שיריון מטעם המפלגה והעדיף להתמודד בפריימריז ברשימת הבית היהודי: "מבחינה מוסרית לא הרגשתי נוח שחבריי הטובים צריכים להתרוצץ ולשלם ממון רב בשביל להיכנס לכנסת ואני מקבל זאת על מגש על כסף, אני חושב שזה לא ראוי ולכן החלטתי להתמודד בעצמי כמו כולם", הסביר.

"אני יכול לומר לכם בפה מלא; לא נולדתי כחבר כנסת וכנראה לא אמות כך. אם הציבור יחשוב שאינני ראוי אז לא אבחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר