האיחוד האירופי: ערעור נגד הכרה במדינה פלסטינית

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, ביקשה לערער על ההחלטה להכיר במדינה פלסטינית, כמו כן אמרה השרה כי מוטב שחמאס יישאר ברשימת ארגוני הטרור (בעולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בניין נציבות האיחוד האירופי (צילום: ויקיפדיה ברישיון גנו (ללא קרדיט))

ביקורת רבה נמתחה השבוע על האיחוד האירופי שהוציא את ארגון הטרור חמאס מרשימת ארגוני הטרור, ובכך קיבל בית הדין את העתירה דרשה זאת בשל טענה ולפיה ההחלטה המקורית בעניין הסתמכה על פרוטוקול שאינו תואם את כללי האיחוד.

כעת שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, ביקשה מראשי האיחוד לערער על ההחלטה וציינה כי מוטב היה שארגון החמאס היה נשאר ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד ואף ביקשה מראשי האיחוד לערער על ההחלטה.

את הדברים אמרה השרה בטקס הדלקת נרות חנוכה בבניין הנציבות האירופית ע"י ארגון EJCC בהנהלת הרב אבי טאוויל.

שרת החוץ, שהייתה גם המארחת של הטקס ואף השתתפה בהדלקת נרות החנוכייה, ציינה בין היתר בנאומה, את החשיבות להילחם באנטישמיות.

מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' (RCE) ו'איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי' (EJA), הרב מנחם מרגולין, אמר בנאומו בפני השרה כי "העולם יכול להיות כל כך חשוך שאפילו בית משפט לצדק יכול לקבל החלטה כזו. נפעל בנחישות בחודשים הקרובים על מנת להביא לשינוי ההחלטה".

עם סיום האירוע אמרה השרה לרב מרגולין, כי למרות שלא יכלה לעשות דבר מאחר שמדובר בהחלטה משפטית ולא פוליטית, אך היא מבינה את הרגישות והחשיבות הרבה של הנושא ולכן ביקשה להביע את עמדתה הברורה בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר