הסתיימה השביתה בחברת "קווים"

ועד העובדים בחברת קווים המאוגד בכוח לעובדים הודיע להנהלת החברה על סיום השביתה. נציגי הנהגים טוענים: החברה מתנכלת לנהגים. במודיעין עילית זועמים (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: חברת קווים)

אחרי שגרמו אתמול לאי סדר בקווי האוטובוס בערים החרדיות מודיעין עילית, ביתר עילית ובערים נוספות, עשרות הנהגים בחברת קווים שבו לעבודתם בהוראת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

הצדדים הגיעו לבית הדין ושטחו בפני השופטות את טענותיהם. נציגי הנהגים טענו כי ישנן שורת התנכלויות מצד החברה כלפי הנהגים.

1800 הנהגים בחברת התחבורה הציבורית השנייה בגודלה בישראל מוחים על התנכלויות לראשי הוועד, איומים על מצטרפים להתאגדות וסירוב ההנהלה להתקדם במשא ומתן לכינון הסכם קיבוצי, המתקיים בין הצדדים מאז מרץ 2014.

ועד העובדים בחברת קווים המאוגד בכוח לעובדים הודיע להנהלת החברה על סיום השביתה. אתמול סירב בית הדין האזורי לעבודה בירושלים לבקשת הנהלת החברה לצו מניעה. בדיון נוסף לצו מניעה בבית הדין האזורי בתל אביב סירבה השופטת עדית איצקוביץ לדון בצו מניעה ובמקביל הודיע כאמור הוועד על סיום השביתה.

השופטות כתבו בהחלטתן: "אנחנו מקבלות את הצהרתו של נציג כוח לעובדים (ארגון המייצג את הנהגים - צ״ג) על כך שהשביתה שהתחילה היום בשעות הבוקר הסתיימה. יש להודיע לעובדים למען חזרתם לעבודה באופן מיידי תוך שאיפה של עבודה סדירה".

השופטות כתבו כי החלטתן הגיעה לאחר הסכמה עם בא כוחם של הנהגים: "אנו מאמצות את הצהרת בא כוח לעובדים על כך שלא יהיו צעדים ארגוניים עד לדיון שנקבע בבקשה ביום שני בשעה 15:00".

"השביתה תוכננה מלכתחילה ליממה אחת" מסביר ניסן נימני מראשי הוועד. "כוונתנו לצמצם את הפגיעה בציבור. אנו מקווים כי הנהלת החברה תשכיל להבין כי את חילוקי הדעות ביננו יש לפתור במשא ומתן פורה ולא באיומים. לא ייתכן כי חברי הוועד היושבים למשא ומתן יאוימו בפיטורים. זו עליית מדרגה שחייבה פעולה חריפה ותקותנו - גם חד פעמית".

בוועד התושבים לתחבורה ציבורית במודיעין עילית מתחו הבוקר ביקורת נגד הנהגים השובתים, ומחו בחריפות על הפגיעה בתושבי העיר מודיעין עילית. "לא יעלה על הדעת כי בגלל דרישות כספיות, הם ינצלו את עבודתם כדי לפגוע בעשרות אלפי אנשים". והוסיפו: "אנו קוראים למשרד התחבורה להפעיל את סמכותו ולהרחיק את השובתים מעבודה קבועה בעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר