"הפרה חמורה של ההסכם"

לראשונה מאז מבצע "צוק איתן": צה"ל הפציץ בעזה

חיל האוויר תקף תשתית טרור של חמאס בעזה בתגובה לירי הרקטה לעבר אשכול ביום שישי. "לא נאפשר כל ניסיון פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל" נמסר מצה"ל. אסמעיל הנייה: "ההסלמה הישראלית מהווה הפרה חמורה של ההסכם, קורא למצרים להתערב". ובאו"ם: רון פרושאור דרש גינוי של מועצת הביטחון (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: דובר צה"ל)

לראשונה מאז הסתיים מבצע "צוק איתן", תקף אמש (ליל שבת) צה"ל מטרה בעזה בתגובה לירי הרקטה ביום שישי לאזור חבל אשכול. לפי צה"ל היעד היה תשתית טרור של חמאס בה זוהתה פגיעה מדוייקת, הפלסטינים דיווחו על ירי של ספינות חיל הים לעבר דייגים בחופיה הצפוניים של רצועת עזה. עד כה לא נמסר על נפגעים מהתקיפה.

סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה התייחס לתקיפה הישראלית ואמר כי "ההסלמה הישראלית מהווה הפרה חמורה של ההסכם". לדבריו, "אנחנו נגן ונשמור על ניצחון ההתנגדות במערכה האחרונה". הנייה הוסיף וקרא למצרים "לפעול ולעצור את ההפרות מצד האויב".

בתוך כך, שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור דרש בסוף השבוע ממועצת הביטחון של האו"ם לגנות את חידוש ירי הרקטות מרצועת עזה לישראל. פרושאור אמר כי ישראל תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי להגן על האזרחים.

דובר צה"ל מסר: "התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל בשעות הצהריים. צה"ל לא יאפשר כל ניסיון פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות".

כזכור, ביום שישי הופעלה אזעקה בכמה יישובים במועצה האזורית אשכול. כוחות הביטחון ערכו סריקות באזור שאליו שוגרה הרקטה וכעבור זמן קצר נמצאו שרידיה. לפני מספר שבועות נורתה רקטה נוספת. היא התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. בירי הקודם לא נשמעה אזעקה. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר