מכה לאלי ישי

מועצת "תקומה" הכריעה: נשארים עם "הבית היהודי"

חברי מרכז "תקומה" שהתכנסו בירושלים החליטו שלא לפצל את הציונות הדתית ולרוץ בבחירות יחד עם מפלגת "הבית היהודי" ובכך לקבל את השריונים שהציע נפתלי בנט. ההחלטה מהווה מכה לאלי ישי, שתכנן ריצה משותפת שלו עם "תקומה" אך כעת נותר לבדו. שטבון: "מכבדים אך לא מצרים על ההחלטה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אורי אריאל (צילום: חורחה נובומינסקי - ynet)

אורי אריאל ביקש להתפצל, אך חברי "המרכז" לא נענו: הלילה (ראשון) הכריעו חברי מרכז "תקומה" שהתכנסו בירושלים שלא לפצל את הציונות הדתית ולרוץ בבחירות יחד עם מפלגת "הבית היהודי". ההחלטה מהווה מכה לאלי ישי, שתכנן ריצה משותפת שלו עם "תקומה" אך כעת נותר לבדו.

בכך, החליטו חברי "תקומה" לקבל את הצעת יו"ר "הבית היהודי" השר נפתלי בנט, שכוללת ארבעה מקומות ברשימה 2, 9, 14 ו-18.

במשך שעות ארוכות נאמו חבריה כנסת של המפלגה לצד בכירים אחרים בעד ונגד פיצול מ"הבית היהודי" וחבירה למפלגתו החדשה של אלי ישי.

השר אורי אריאל, תמך בפיצול ובחבירה לישי אך הבהיר כי יקבל כל החלטה שתתקבל. "המבחן המשמעותי ביותר הוא הגושים בין הימין לשמאל", הסביר, "גודל הבית היהודי לא יכריע את עניין הגושים. אבל אם אלי ישי לא יעבור, יחד עם עוצמה לישראל אנחנו נאבד בין 7-5 מנדטים. אין לנו היתר לאבד אפילו 3 מנדטים".

"אלי ישי - איש צנוע, אין שום חשדות לחוסר ניקיון כפיים מצדו, עזר לכל דבר בהתיישבות בתפקידים שהיה בהם, בילה חודשים בגוש-קטיף, האיש שירת בצה"ל ואומר מי שלא לומד, שילך לצבא", המשיך אריאל.

כזכור, ביום חמישי התכנסו ארבעת רבני תקומה, הרבנים דב ליאור, חיים שטיינר, איסר קלונסקי וגדעון פרל. בעוד הרב ליאור תמך בחבירה לאלי ישי ישר, יתר הרבנים התנגדו והוחלט להעביר את ההכרעה למרכז המפלגה.

בטרם החלה הישיבה, קיבלו חברי המרכז מכתב מהרב חיים דרוקמן בו הוא מבקש מהם להצביע בעד אחדות עם "הבית היהודי". "אחדות המחנה והליכה לבחירות ורשימה אחת, ערכה בל ישוער, הן מהבחינה העקרונית והן מהבחינה המעשית, לקידומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית - דתית ולאומית גם יחד", כתב הרב דרוקמן.

לפי חלק מהדיווחים, הרב דב ליאור צפוי כעת לפרוש ממפלגת "תקומה" לאחר שהצעתו להתפצל מהבית היהודי לא התקבלה.

ח"כ יוני שטבון שפרש מ"הבית היהודי" וחבר לאלי ישי, הגיב להחלטה ואמר: כי הם מכבדים את ההחלטה אך לא מצרים עליה. "הולכים קדימה בכל הכוח, דתיים לאומיים, חרדים ומסורתיים והעם איתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר