הפילוג הספרדי

סדק בש"ס: הגר"ר אלבז שוקל לא להתערב בבחירות

הסדקים בש"ס מתרחבים: ראש ישיבת 'אור החיים' הנחשב לגדול המחזירים בתשובה, ומחזיק בכוח אלקטורלי רב, שוקל שלא להתערב במסע הבחירות. בשיחות עם תלמידים קרובים התברר כי הגר"ר לא תומך באופן ברור בש"ס. במידה והמהלך יצא לפועל מדובר במכה קשה ביותר לש"ס (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי ראובן אלבז ואריה דרעי (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הציבור הספרדי מפולג: ככל שעובר הזמן נראה כי יו"ר ש"ס אריה דרעי מתחיל לאבד את הכוח המרכזי של המפלגה, רבני השטח, אלו הרבנים שמשפיעים יותר מכל על מצביעי ש"ס, לכאן או לכאן.

ל"כיכר השבת" נודע כי הגאון רבי ראובן אלבז, גדול מחזירי התשובה בישראל, שוקל בימים אלו שלא להתערב במסע הבחירות הקרב ולא לצאת בקמפיין למען ש"ס.

תלמידיו שנפגשו עמו בשבת האחרונה הבינו זאת מדבריו, כאשר הגר"ר אלבז נשאל למי להצביע הוא הוא לא ענה עבור "ש"ס", אך גם לא אמר עבור אלי ישי, כך שלדברי מקורביו יתכן והוא יחליט שלא להתערב בבחירות הקרובות.

במידה וההחלטה תיפול והרב לא יתערב בבחירות הרי שמדובר במכה קשה ליו"ר ש"ס אריה דרעי, שכן הרב אלבז נחשב לאחת הדמויות המרכזיות ביותר בציבור הספרדי, בראשותו יש למעלה מ - 600 מוסדות חינוך בכל רחבי הארץ.

בכל מערכת בחירות מוסדות 'אור החיים' נחשבו לעוגן מרכזי בקמפיין הבחירות, כך שהחלטה מסוג זה יכולה להיות כאחת המכות הקשות ביותר שחטף דרעי במערכת הבחירות הנוכחית.

אחד ממקורבי הרב אלבז סיפר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הרב בקש כמה פעמים לעשות שלום בין אריה לאלי, אריה לא רצה. הרב מרגיש שיש כאלה שרוצים רק מלחמה".

יצוין כי גם בתקופה בה ש"ס נלחמה בכל הכוח נגד הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, הגר"ר אלבז בחר שלא להכניס את ראשו והזמין את הגר"ש עמאר לאירועיו ולהיכל הישיבה בירושלים.

בלשכת הגאון רבי ראובן אלבז לא הכחישו את הדברים אך גם סרבו להתייחס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר