המפלגות הערביות לקראת איחוד?

מנהיגי הציבור הערבי מנסים להציג חזית מאוחדת בשל החשש מכישלון: "מי שרצה להוציא אותנו מהכנסת באמצעות העלאת אחוז החסימה יקבל אותנו חזקים מתמיד" (פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ויקיפדיה)

לא לזה פיללו מחוקקי אחוז החסימה: במפלגות הערביות צופים מן הצד במפלגות המתאחדות בימין ובשמאל, ומעריכים כי כבר בימים הקרובים נראה איחוד גם אצלם וזאת לאחר שמאז היווסדה של הכנסת לא נראתה רשימה שכזאת בעקבות לא מעט חילוקי דעות בינם לבין עצמם.

על פי המתווה שעומד כעת על הפרק הוא איחוד של המפלגות הערביות גם כאלה שלא עוברות את אחוז החסימה בלי האיחוד לו הם מייחלים. בראש המפלגה יעמוד ככל הנראה חבר הכנסת אחמד טיבי הנחשב לפופולרי בקרב המגזר הערבי.

מיד לאחר ההכרזה על האיחוד, כל מפלגה תתכנס בינה לבין עצמה ותבחר את הנציגה לכנסת ויחד תהיה רשימה משותפת ומה שהיה במאזן הכוחות יישמר. באותן רשימות יהיה ככל הנראה יהודי אחד ומסתמן כי חבר הכנסת דב חנין הנמנה כיום על מפלגת חד"ש הערבית יהיה הנציג היהודי.

במפלגות הערביות אומרים כי איחוד כזה נדרש בשל לחץ עצום מצד ציבור בוחריהם. לטענתם, איחוד הרשימות יוכיח כי מה שרצה להוציא אותם מבית המחוקקים באמצעות העלאת אחוז החסימה יקבל אותם חזקים מתמיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר