האם מפלגת יהדות התורה מפעילה אתר אינטרנט?

אתר אינטרנט בשם יהדות התורה, שמציע בחירת מועמדים מועדפים לכנסת ומציג את מצע המפלגה, עלה בימים האחרונים לאוויר כשלצידו נפתח גם עמוד פייסבוק הנושא את שם המפלגה אשר ידועה כלוחמת נגד הטכנולוגיה והאינטרנט. במפלגה מכחישים כל קשר לאתר, אז מי עומד מאחורי אתר האינטרנט? (ברנז'ה)

(צילום מסך מתוך אתר האינטרנט של יהדות התורה)

האם יהדות התורה מצטרפת לעולם הדיגיטל? גולשים רבים הופתעו בימים האחרונים להיתקל באתר אינטרנט ישראלי הנושא את שמה של המפלגה האשכנזית - שמרנית, שרבניה ידועים ככאלו הלוחמים ב"פגעי הטכנולוגיה" ובאתרי אינטרנט. כאשר במקביל עלה עמוד פייסבוק המקושר לאתר האינטרנט, ואשר מציע עדכונים מהנעשה במפלגה.

באתר האינטרנט ניתן למצוא סקר המבקש מהגולשים לבחור עד 9 מועמדים שירוצו מטעם התנועה בבחירות הקרובות לכנסת ה-20. אלא שברשימה ניתן למצוא את בכירי מפלגת "עץ" של "הפלג הירושלמי", לצד בכירי "הפלג הבני ברקי", כך ניתן למצוא את נתנאל זאב גרוסמן (הטעות במקור), עורך "הפלס", לצד זליג אורלנסקי, מנכ"ל ביטאון דגל התורה, יתד נאמן, אשר החליף את המנכ"ל לשעבר יעקב לבין לאחר שפוטר ועבר ל"הפלס".

ברשימה ניתן למצוא עוד עסקנים משני צידי המתרס הליטאי, כמו ישעיהו ווין ויהושע פולק שערק משלומי אמונים לשורות הפלג הירושלמי לצידם של הרב אברהם רובינשטיין, המשמש כסגן ראש עיריית בני ברק, ולצידם של הח"כים המכהנים כיום מטעם יהדות התורה.

גם עסקנים בלתי תלויים הועמדו לבחירת הגולשים, כך ניתן למצוא ברשימה את הרב יעקב גלויברמן, רבה של קבוצת הספורט מכבי תל אביב בכדורסל, כמו גם את עסקן ההייטק משה פרידמן, או את עורך הדין דב הלברטל הידוע בהתבטאויות הקיצוניות שלו.

אלא שלאתר עצמו אין ככל הנראה כל קשר למפלגת יהדות התורה, ובתחתית האתר ניתן למצוא הצהרה כי האתר מתופעל עלי ידי אוהדי דגל התורה, וכי אין למפלגה כל קשר לתוכן המתפרסם באתר. אלא שלפי הרישומים של איגוד האינטרנט הישראלי (אשר אחראי לרישום אתרי האינטרנט הישראליים), עולה כי מי שעומד מאחורי אתר האינטרנט היא "יהדות התורה בע"מ".

משיחה שקיימנו עם גורמים בכירים ביהדות התורה, עולה כי אכן אין כל קשר למפלגה, וכי הם גם לא יודעים מי עומד מאחורי אתר האינטרנט ועמוד הפייסבוק. אך אותם גורמים ציינו בפני "כיכר השבת" כי אין זו הפעם הראשונה בה עולה אתר אינטרנט שכזה, וכי גם בבחירות הקודמות עלה אתר אינטרנט ועמוד פייסבוק המתחזים למפלגה, למרות שאין כל קשר בין המפעילים לבין גורמים רשמיים במפלגה.

את תגובת מפעילי האתר לא ניתן היה להשיג.

מי עומד מאחורי אתר האינטרנט? מתוך אתר איגוד האינטרנט הישראלי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר