יותר קצבי, יותר שמח: "ביכורים" של עמרם ביטון

אחרי שהפציע עם הסינגל הראשון לא טועה - שיר שקט ומרגש, שזכה להתעניינות והשמעות רבות, עמרם ביטון משחרר היום סינגל נוסף, קצבי ושמח - ביכורים. האזינו (מוזיקה חסידית)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
עטיפת הסינגל (יח"צ)

עמרם ביטון, מוזיקאי ויוצר שהפציע לאחרונה עם הסינגל הראשון לא טועה - שיר שקט ומרגש, שזכה להתעניינות והשמעות רבות, משחרר היום סינגל נוסף, קצבי ושמח - ביכורים.

לא ידוע מי הפייטן שכתב את מילות השיר, שאף מושר בקהילות שונות, אולם את הלחן הנוכחי ידוע גם ידוע מי אחראי לו – עמרם ביטון. פיוט זה מיועד לראש חודש החל בשבת ומושר בכמה מהקהילות הספרדיות. חלקן מזמרות אותו קודם הוצאת ספר התורה, חלקן שרות אותו לפני קריאת ההפטרה המיוחדת לשבת וראש חודש, וחלקן שרות אותו בליל שבת.

מילות הפיוט פשוטות ומבוססות על שיבוצים רבים, בעיקר מתוך מזמורי תהלים הנאמרים בקבלת שבת. מוזיקה כזאת כבר לא עושים כאן בעת הזאת. עמרם ביטון, נטל את הפיוט והפך אותו ללהיט קצבי ושמח. ואכן, את המוזיקה של עמרם מגוונת מאוד וקשה לקיטלוג. הוא כותב ושר על נושאים שונים בסגנונות מורכבים. עמרם ביטון, עוסק בתחום אופנה ועסקים נוספים בארץ ובעולם בחר להשתמש במוזיקה כצינור שיחבר. "יש המון אנשים כמוני בעולם התשובה, שהתרגלו להאזין לסגנון מוזיקה מסוים, שאינו מונח על שולחנם כיום, למשל: ג'אז, רוק, פאנקי, בלוז ואפילו רגאיי, ועדיין מבקש להתחזק. לכן הלבשתי על סגנונות המוזיקה האלה מילים קדושות שיסייעו להם להתחבר עוד יותר לאביהם שבשמיים". כך, מאמין היוצר ניתן לשלב תורה ומוזיקה "הלב והרגש שלי נמצאים עמוק בין התווים..".

על העיבוד וההפקה המוזיקלית חתום אורי שלזינגר, איש מקצוע מהשורה הראשונה בישראל, שהצליח באמצעות אוזן רגישה, לב מבין וכישרון מוכח, להעצים את המוזיקה המיוחדת שיצר עמרם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר