המשטרה הצבאית עצרה מאות עריקים ומשתמטים

מאות עריקים ומשתמטים נתפסו לאחרונה ע"י המשטרה הצבאית במסגרת מבצע רחב היקף. 193 מהם הובאו למעצר. מפקד במ"צ סיפר על תקרית חריגה במהלך מבצע המעצרים (צבא)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות מ"צ)

קרוב ל-300 עריקים ומשתמטים נתפסו לאחרונה על ידי המשטרה הצבאית במסגרת מבצע רחב היקף, 193 מהם הובאו למעצר. באתר צה"ל נאמר כי המעצרים יצאו לפועל לאחר עבודת בילוש מורכבת של המשטרה הצבאית, בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל ומשרד הפנים ואף שימוש בצווי בית משפט לשם חשיפת מידע מחברות פרטיות דוגמת חברות אשראי.

בלשי המשטרה הצבאית נתקלו גם במקרים חריגים במהלך מבצע המעצרים. "לאחר שניסינו להיכנס לדירה ראינו את הדרוש עומד בפינה עם סכין קצבים צמודה לידו. הוא איים בהתאבדות אם נעצור אותו", שיחזר לאתר צה"ל מפקד בסיס מ"צ שרון, סגן אלעד חנניה את אחד המקרים בו נתקל.

"באותו הרגע החלטתי שלא לעצור אותו הפעם, אלא בהזדמנות אחרת. לפעמים צריך לקבל החלטות כמו האם להפעיל כוח, מול מי ובאילו אמצעים להשתמש, ולצד זאת לזכור לפעול ברגישות".

"למשטרה הצבאית יש אחריות לממש את החוק. עריקים ומשתמטים לוקחים את החוק לידיים, ויוצרים סדקים בצבא ההגנה לישראל", הסביר לאתר צה"ל קצין המשטרה הצבאית הראשי תא"ל גולן מימון.

"האחריות המוטלת על כתפי חוליית הבילוש רבה מאוד. לרוב מדובר בחיילי חובה בני 19-21, המפקדים על החוליה ונדרשים לקבל החלטות במהירות", אמר לאתר צה"ל מפקד משטרה צבאית בפיקוד מרכז, סא"ל ברק דנין. "עליהם לעבוד ברגישות, אך גם בנחישות. לא פשוט להגיע באישון לילה לביתו של עריק, ולעתים להיתקל באלימות או במצבים חריגים", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר