הקרע הספרדי

דרעי מבקש להרחיב את המועצה לשלושים רבנים

ש"ס לקראת צעד היסטורי? יו"ר המפלגה ח"כ אריה דרעי מבקש להרחיב את מועצת החכמים של התנועה מארבעה חברים כיום - לכשלושים חברים, בהם ראשי ישיבות ודמויות משפיעות ודומיננטיות במגזר הספרדי-חרדי. לפי הדיווח, דרעי כבר יזם פניה לגאון רבי ראובן אלבז, אך לא זכה למענה מצידו עד כה (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הציבור הספרדי מפולג: לאחר שרבנים בכירים ברמת השטח של תנועת ש"ס הורו לתלמידיהם שלא להשתתף בבחירות בעקבות המחלוקת בין אלי ישי ואריה דרעי, נראה כי יו"ר ש"ס אריה דרעי מנסה למנוע את המגמה המזיקה לתנועה בפעולה של הרחבת מועצת חכמי התורה של המפלגה.

בש"ס מאמינים כי לא מעט רבנים שפעלו במשך שנים למען ש"ס ולחלקם כוח והשפעה יותר מאשר לחברי מועצת חכמי התורה המכהנים, מרגישים מאוכזבים מהנהגת ש"ס, במיוחד בעידן שאחרי פטירתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

בניסיון למנוע המשך זליגה של רבנים מש"ס למחנה ה"לא בוחרים", ובכדי לתת לרבנים המרכזיים את התחושה כי הם נמצאים בהנהגת הציבור הספרדית גם מבחינת קבלת החלטות הפוליטיות, מנסה אריה דרעי בימים אלו להרחיב את מועצת חכמי התורה.

הרב אלבז קיבל פנייה מדרעי

בין היתר פנה דרעי באמצעות מקורביו לראש ישיבת 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז בבקשה שיצטרף למועצה, אך הרב טרם הגיב לבקשה.

על פי הדיווח של פרשן רדיו 'קול חי' מני גירא, דרעי מבקש להרחיב את המועצת בכמות דרמטית של רבנים, מארבעה חברים כיום לשלושים רבנים על פי התכנית. הרצון הוא לצרף רבנים בולטים במגזר הספרדי ובראשם ראשי ישיבות, להם כוח רב בקרב האברכים הספרדים.

במידה והמהלך של דרעי יצליח, הרי שמדובר בצעד היסטורי ומשמעותי של ש"ס, שכן במשך עשרות שנים כיהנו במועצת חכמי התורה רק ארבעה חברים בראשות מרן הגר"ע יוסף שסירב לצרף חברים חדשים.

יצוין, כי כעת מכהנים במועצת חכמי התורה בראשות הגאון רבי שלום כהן הרבנים הגאונים רבי שמעון בעדני, רבי דוד יוסף ורבי משה מאיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר