בחירות 2015

זעם באגו"י: "דגל התורה מפריעים גם לקולות שלנו"

מתחת לפני השטח, ב'אגודת ישראל' זועמים על 'דגל התורה' הן לאור התמיכה השקטה במפלגתו של אלי ישי והן לאור ההצהרות השונות על תמיכה בממשלת שמאל • "בשביל מה להרוס בכוח? הרי להם עצמם יש גוש 'מורדים' פנימי, אנחנו מתעלמים מזה אבל הם מעיזים להפקיע דווקא לקולות שלנו" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ארבעת נציגי 'דגל התורה' (באדיבות המצלם)

בחירות 2015: כלפי חוץ לפחות נדמה כי ביהדות התורה הכל רגוע ושקט וכי במטות התנועות "אגודת ישראל" ו"דגל התורה" מתכוננים במרץ לקראת פתיחת הקמפיין, אלא שמאחורי הקלעים מתברר כי גם שם סוערות הרוחות מתחת לפני השטח.

הטריגר לכעס הינו בעיקר התמיכה החצי רשמית או הסמויה-גלויה לה זוכה מפלגתו החדשה של אלי ישי, מפלגת "העם איתנו", מהממסד הליטאי.

גורמים בכירים ב"אגודת ישראל" מביעים הבוקר כעס על התנועה השותפה "דגל התורה" שלדבריהם לא מפסיקים לעשות הכל בכדי לקדוח חורים בספינה.

"עד שיש אחדות יחסית אצלינו, והסקרים מאירים פנים וצופים 8 מנדטים, בשביל מה להרוס בכוח?", תוהה גורם באגודת ישראל ומסביר את כוונתו: "הרי להם עצמם יש גוש "מורדים" פנימי שאמנם יושב כעת בשקט, אך אין ספק שלכאורה לא יצביעו למפלגת יהדות התורה מה שגורם איבוד של אלפי קולות ויותר מכך למפלגה החרדית-אשכנזית".

"אנחנו מתעלמים מזה שהם לא עושים כלום לפתור את המשבר מה שעלול לגרום לבזבוז קולות לריק ולאיבוד מנדטים. אך בעוד שאנחנו שותקים, מתברר שהם מעיזים להפריע דווקא לקולות של אגודת ישראל", כועס הגורם.

לדבריו: "אני מתכוון גם לחיבוק החם שהם מעניקים לאלי ישי תוך ידיעה שהוא עשוי לסחוף אחריו אלפי קולות של אנשי ימין חרדיים, חסדי חב"ד ו"החרדים העובדים" ולהבריח אותם מהמפלגה שלנו".

"איפה השכל?", תוהה הגורם, "לא מספיק שיש לדגל בעיות מבית, אז עוד מחפשים להבריח קולות החוצה? מה המטרה, לאבד בכוח את הנציג השביעי והשמיני?".

גורם נוסף שם את הדגש על העובדה שחלק מחברי הכנסת של דגל התורה לא מפסיקים להצהיר מעל גבי כל במה ציבורית ותקשורתית כי ישמחו לשתף פעולה בהקמת הממשלה הבאה עם המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני ומביע תרעומת על כך.

"הם לא מבינים שזה מבריח אלפי קולות של אנשי ימין וחסידי ליובאוויטש שאמונים על השמירה על ארץ ישראל? בשביל מה הם עושים זאת?", הוא תוהה.

הגורמים מציינים שוב כי "מילא העובדה שאנו לא באים אליהם בטענות לפתור את הבעיות הפנימיות שלהם, שיגידו תודה על כך, אבל בשביל מה ליצור בעיות חדשות, בשביל מה להבריח קהלים נוספים? הרי אם נאבד את קהל בני תורה, ואת החרדים העובדים, כמו גם את חסידי חב"ד ואנשי ימין בהשקפתם לא נגיע בקושי לשישה מנדטים, אנחנו קוראים להם תתעוררו ותפסיקו עם הדבר הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר