הליכוד: "דו"ח העוני - קמפיין מתוזמר של השמאל"

בליכוד הגיבו לנתונים הקשים שעלו בדו"ח העוני האלטרנטיבי וטענו כי מדובר ב'קמפיין שמאלני' כנגד ראש הממשלה: "ניסיון שקוף של השמאל וגורמי תקשורת להעביר קולות מהימין" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

במפלגת הליכוד הגיבו הערב (שני) לדו"ח העוני האלטרנטיבי שפרסמה הבוקר עמותת לתת, וטענו כי הוא מנופח ומשמש כחלק מהקמפיין של השמאל כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בליכוד טענו כי: "הקמפיין המתוזמר סביב דוח העוני האלטרנטיבי המנופח - שסותר את הדוח האמיתי של המוסד לביטוח לאומי המצביע על ירידה בעוני - הינו ניסיון שקוף של השמאל וגורמים בתקשורת להעביר קולות מגוש הימין והמרכז אל השמאל".

"ראשי השמאל ושמעון פרס אינם יכולים לנצח את ראש הממשלה נתניהו והליכוד בזירות המדינית, הביטחונית והכלכלית. זוהי דרכם הפתלתלה לנסות להעביר קולות מן הימין אל מחנה השמאל - כדי לבצע את הוויתורים והנסיגות שפרס חולם עליהם כל השנים" נמסר.

לפי הדו"ח, בשנה האחרונה חלה עלייה של 45 אחוזים בקרב ילדים להורים נתמכים שנאלצו לעבור לפנימייה בשל המצב הכלכלי בבית. רבע מהילדים שהוריהם נתמכים בעמותות הלכו לישון רעבים כמה פעמים בחודש ו-36 אחוזים מהילדים הללו נאלצו לצאת עבוד כדי לסייע לפרנסת משפחתם.

עוד עולה מהדו"ח כי חלה עלייה בשיעור של 14% בקרב הקשישים הנתמכים שמוותרים על תרופות וטיפולים. 72% מנתמכי הסיוע סבלו ממחסור במזון ו-10% מהנתמכים נאלצו לחפש מזון בפחים, לקבץ נדבות או לאכול שאריות מזון שנזרקו.

מדד עוני חדש שערך מכון ERI עבור "לתת" מעלה כי שיעורי העוני בישראל גבוהים יותר ממה שפורסם בדו"ח העוני של הביטוח הלאומי. לפי המדד, 2,546,000 עניים חיים בישראל – 31.6% מהאוכלוסייה. מתוכם, 1,613,000 בגירים ו-932,000 ילדים. יוזכר כי בדו"ח של הביטוח הלאומי נטען כי בישראל חיים 1,600,000 עניים.

הדו"ח מבוסס על שלושה סקרים: סקר שבחן את מצבה של אוכלוסייה הנתמכת בעמותות סיוע, ונערך בקרב 648 נשאלים, סקר שבחן את עמדות הציבור הרחב ביחס למצבו הכלכלי וביחס לטיפול הממשלה בסוגיית העוני ונערך בקרב 629 נשאלים, וכן סקר שנערך בקרב כ-100 מנהלי עמותות מזון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר