סרבן המצפון חובש הכיפה שוחרר לאחר כ-170 יום בכלא הצבאי

אוריאל פררה, צעיר חובש כיפה שחורה מבאר שבע שסירב להתגייס לצה"ל מסיבות מצפוניות, שוחרר לאחר מעל 170 יום בכלא הצבאי. "ניסו לשבור אותי באלימות מילולית ופיזית" (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

סרבן המצפון החרדי אוריאל פררה מבאר שבע, שנשפט בצה"ל עשר פעמים בעקבות סירובו לשרת בצה"ל מסיבות של התנגדות לכיבוש, שוחרר סופית לאחר מעל 170 יום בכלא הצבאי, כך דיווח היום אתר "שיחה מקומית". לפררה הוצע לפנות לקצין בריאות הנפש בצה"ל ולקבל שחרור על רקע אי התאמה, "הם לא רצו להתמודד עם האמת, עשר פעמים נשפטתי" אמר.

פררה לאחר שחרורו

פררה אמר לאתר כי "הייתי מוכן לשרת בשירות לאומי, אבל לא בצבא שהוא כובש. לא רציתי לתת יד לכיבוש ולדיכוי של עם אחר. היום הקשה ביותר עבורי זה היה היום הראשון בכלא הצבאי. ניסו לשבור אותי באלימות מילולית ופיזית, שאר האסירים לא ידעו על מה אני כלוא וגם לא כל כך היה אכפת להם".

כשהחל במאבק לא לשרת בצה"ל, אמר פררה למגזין האינטרנטי 972+ כי "אנשים עשויים לראות אדם חרדי ולחשוב 'הוא עצלן, לכן הוא לא רוצה לשרת בצבא', אך זה לא נכון. אני רוצה לעשות שירות לאומי, כמו אחותי. צה"ל החליט לעצור אותי בגלל שאני בעד שלום".

משפחת פררה היגרה לישראל מארגנטינה כאשר אוריאל היה בן 6 והתיישבה בבאר שבע. מגיל צעיר הצטרף אוריאל לאימו להפגנות מחאה נגד המצב הסוציאלי של הבדואים בנגב. כמו כן, הוא לקח חלק בתיעוד הדיור הציבורי בעירם ומשתתף בפעילויות חברתיות מקומיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר