המסיבה של אלי ישי

"טוויסט בעלילה, מאיש ׳שאמר חזר ואמר׳, מרן, מרן, מרן, נשאר אדם שמאמין ב״אלי אלי אלי״ למה היו״ר עזבני?!" • מה עובר על הפוליטיקאים הספרדים • דעה (חרדים)

מני צור | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: באדיבות המצלם)

׳מסיבת העיתונאים׳ של הרב אלי ישי יו״ר ש״ס לשעבר ואם בר מזל, יו״ר ״העם איתנו״. (מצטער! אבל שם המפלגה נשמע כעוד מבצע צבאי בשרשרת המבצעים מול חמאס ולוחמיו הפנאטים).

כמו גם ׳מסיבת הפיוס׳ של הרב אריה דרעי יו״ר ש״ס בצוותא חדא עם הגברת עדינה בר שלום היו בהחלט פתיחה גרועה וצולעת לחורף פוליטי חם ומלא נזקים לציבור בני התורה.

מעונן חלקית ומחליק מתמיד, עננות גבוהה וברורה לפורענות. הראות חסרת מעוף ומוטיבציה וערפילים הנוטים לחושך תהומי המשפיע,רזה, על המגזר כולו ולא לברכה.

המשך הטמפרטורה מיד לאחר כינוס מועצת היועצים האסטרטגיים, הבלתי מנוסים.

האריה שראה ימים טובים יותר, כאשר הג'ונגל השס״י היה תמים יותר ונטול אנשים המבקשים ליטול גדולה לעצמם. לא כל שכן ׳יציאות׳ שנונות ומבריקות כמו למשל ״מועצת הנשים״ המתחדשת.

לפחות היה היועץ לוחש את את אוזן אדונו לחדש את ״מועצת העם״ הנוסטלגית של שנת 1948. אז לכל הפחות יצא משהו לעם הנלחם על ציון. קמה המדינה, שכל כך אתם מתקוטטים לאחוז במושכותיה, כמובן לטובתנו.

מה למען השד תעשה ״מועצת הנשים״ הזאת? תשלח מתכונים של לעטקעס בטעם גזר גמדי בדיוור ישיר לנשות המפלג? אולי תדאג לכנס נוסף של הפרשות תרומות ומעשרות בליווי זמרת מתחילה? אין אפס שגם לסדר תעסוקה לכמה ׳נשים׳ שלא רואות עין בעין עם היו״ר, אינו דבר של מה בכך.

אז במשבר הבא שלא יבוא, אפשר כבר מעכשיו לסמן את הקמת ״מועצת הילדים״?! אחלה. אפשר בבקשה לשריין לאודישן הראשון את הילד של השכן, זה שלא חדל מלטגן סופגניות, ספינג׳ים ופריקסה, ואת השמן השרוף שמשליך כמובן, איך לא? על כביסת השכנים.

מותק של ילד, בדוק. על כביסתי המלוכלכת...

וממסיבה למסיבה של יו״ר ״העם איתנו כי...״ כי אפשר היה לראות את שפת הגוף הדורשת נקמה, כי... אפשר היה לשים לב ׳לעקמת מלאכותית׳ בזוית הפה הכול כך מאפיינת דווקא את נתניהו. האיש, האי קיו, האיראנים והאורניום, כעין גיחוך מהעולם המביט ממעוף הציפור. כאומר מה אתם יודעים חברים? כי... החזרה דווקא ׳לעם׳ והבריחה ׳מהרבנים׳, הייתה נוכחת שם יותר מכל מהלך אסטרטגי מתוחכם ששוכתב מראש, כי... הפניה אל הצד הניצי של מצביעי ש״ס (לא תעבוד חברים! ביום הדין, הוא יום הבוחר-נבחר, מצביע ש״ס קלאסי ישים מה שרבותיו יאמרו לו. לא עם דעותיו הפוליטיות-מדיניות יעמוד מול כסא הכבוד ובית דין של מעלה, גם אם אינו מחבב את דרעי האיש, ואפילו סולד ממנו. ילבש הוא כפפות על ידיו ואטב מדוגם יענוד על אפו וישלשל את הפתק שבחר אך לפני פחות משנתיים) יביא את הסחורה.

טוויסט בעלילה, מאיש ׳שאמר חזר ואמר׳, מרן, מרן, מרן, נשאר אדם שמאמין ב״אלי אלי אלי״ למה היו״ר עזבני?!

והמשותף לשני הקוקטיילים הנ״ל היא התמונה. התמונה שבצד, זו של מרן זצ"ל. הבודד שעמד מול פסיקות כבידות משקל שאף פוסק לא העז לקחת על כתפיו. זה שבחייו הניף מערכות ומוסדות, ריסק וייסד ממשלות, זה שנתן צ׳אפחות למנהיגי ושועי עולם ומנגד הקדשות מסולסלות חתימה על ספריו. לרוזנים שרים ולהבדיל אדמ״ורים, רבנים וילדים, זה שידע לגעת בקשוח ובלפלף שבבריות כאחד.

ועוד לא דיברנו על ספרים, ספריות וחיבורים, זיכרון פנומנאלי נדיר, הקשבה רחימאית, התמדה עיקשת. וידע אבסולוטי בכל נושא. קודש כחול. זה שבקונצנזוס הרבני אמרו עליו ששייך הוא בכלל לדור ׳האחרונים׳. דווקא הוא היה נוכח שם מאד אבל כמו לא נמצא. נשכח, בחינת נים ולא נים תיר ולא תיר. כאילו ואומר ״בניי שניכם. זה אינו רצוני, לא לכך הייתה כוונתי ביצירה זו״.

אז נכון שגם לכם ״ששת קוראי״, הזכירה התמונה ההיא של מרן את חיים מהאטליז. זה שמצביע על ׳תמונת ההכשר׳ המוזהבת שמעל מראשותיו כאומר הנה לי הכשר כדת וכדין! לי תצביע! סליחה... ממני תרכשו סחורה. זוכרים מה היה ההמשך? נכון אריה, אמת אלי!

לא נקרא חלילה לתלות אתכם במסגרת לצמיתות ואת מרן זצ״ל להוריד הנה לקדמת ההנהגה. אח...לו יכולנו... שניכם בכל זאת מלאים זכויות כרימונו העסיסי של תשרי.

גם לא נבקשכם להגיש תה כפי שתדיר הצהרתם כשמרן היה בעולם העשייה, לו רק תבוקשו על ידו, לא באמת האמנו למה שאמרתם אז... אמנם תמימים אנו, אבל איננו שוטים משוללי בינה.

להגיש יד לשלום אמת?! לכל הפחות לא להגיש ולזרוק רפש ובוץ איש על זולתו! זה בטח מינימום הכבוד למי שבשמו אתם מתאגרפים זה שנתיים ימים, כמעט ברצף וללא רחמים. צאו להפסקה. חדל אש! חדל אש! חדל אש!

כמות האנרגיה השלילית הנודפת אחד כלפי רע-הו. עוד הרבה לפני פתיחת קמפיין הבחירות הרשמי, יוצאת ומגיעה לה כמעט עד פאתי הירושימה והנגסקי מוכות האטום.

אז אל תתפלאו אם כבמשל הקצביה, אנשים פשוט יקומו ויצאו את המקום. ויצביעו ׳לאחות הקטנה׳ שבאופן לא פלאי ולפי כל הסקרים, בפעם הראשונה עושה היסטוריה ונהפכת ׳לאחות הבכירה׳ במשפחה של הציבור החרדי.
נא עשו בדק בית ובררו חזור וברר אם התעודה שברשותכם ברת תוקף...

* * *

אדם, אדם, מן העולם אתה הולך ומתרחק ואל הקבר אתה הולך ומתקרב, בכל מעשיך אף נשימותייך. ולמה זה יחלום ויטעם לבך לאמור, השקע בעולם כבוש והחזיק בה יותר ויותר. והי׳ בפסיעה האחרונה כשהתקרב כבר אל שפת קברך תצעק עולם עולם למה עזבני מי השליכני ממך עד הלום. וכבר הזהיר שלמה המלך שאול צעדי׳ יתמכו. כל צעד של איש תמיכה וסמיכה אל השאול והקבר הוא. (האדמו״ר מפיאסעצנא הי״ד ״צו וזרוז״ מ״ג)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר