"חוששים מפני המחבלים בצרפת"

יממה לאחר אירוע הדריסה שעדיין לא הוכר כפיגוע, בקהילה היהודית בצרפת חוששים. בשיחה עם 'כיכר' אומר אחד התושבים: "הגיע הזמן לעשות למצב הזה סוף, לתמיד" (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום מסך)

יממה אחרי התרחשות אירוע הדריסה במרכז צרפת שבו נפצעו שלושה עשר בני אדם, התושבים מסרבים לשוב לשגרה וזאת מחשש כי האירוע מסוג הזה עלול להפוך לשכיח ברחובות.

נתנאל טולדנו המתגורר בצרפת אמר ל"כיכר השבת" כי המצב הפך למדאיג. "תשמע, אני באופן אישי חושש שהאירוע הזה יהפוך לקבוע ונראה מידי כמה ימים אירועי דריסה בין עם על רקע לאומני או שמא על רקע פלילי ונגיע למצב שזהו השגרה שלנו בדומה למה שמתרחש בישראל".

התביעה בצרפת הודיעה כי אירוע הדריסה אינו אירוע טרור ובכל זאת טענה זו לא מרגיעה את התושבים. "אני שמעתי שטענו כי הפעם לא מדובר בפיגוע אלא באירוע דריסה ובכל זאת ההגדרה הזאת אינה מורידה מהעובדה שכוחות הביטחון צריכים לשים יד על ההדק ולפעול בתקיפות נגד כל מי שינסה לערר את השקט היחסי בצרפת". אמר התושב.

התושב אומר כי "באופן כללי לא שקט בצרפת משום שיש לא מעט מקרים אנטישמים ואנחנו בקהילה היהודית חוששים מאוד שמקרים אלו רק ילכו ויצברו תאוצה ומידי בוקר נתעורר לאירועים שכאלה ונמשיך לצערנו בשגרת חיינו. הגיע הזמן לעשות לכך סוף".

האירוע התרחש השבוע בעיר דיז'ון כאשר הדורס, בן למהגרים צפון אפריקנים, פגע בשלושה עשר בני אדם סמוך למועדון בעיר דיז'ון שבצרפת. תוך שהוא קורא "אללה אכבר" ו"למען ילדי פלסטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר