הגרמ"צ ברגמן: "יהודי חרדי הוא לא ימין והוא לא שמאל"

במהלך ימי חג החנוכה מסר הגאון רבי מאיר צבי ברגמן דברי מוסר חיזוק לאברכים הלומדים בכולל שבנשיאותו והבהיר כי "יהודי חרדי צריך לדעת שהוא לא ימין והוא לא שמאל" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי מאיר צבי ברגמן (צילום: באדיבות המצלם)

במהלך ימי חג החנוכה מסר הגאון רבי מאיר צבי ברגמן חבר מועצת גדולי התורה דברי מוסר חיזוק לאברכים הלומדים בכולל שבנשיאותו.

הגרמ"צ התייחס בין היתר לבחירות הקרובות וכן לדעתו של חמיו מרן הגראמ"מ שך זצ"ל בנושא מסירת שטחים. "מדברים עכשיו על בחירות", אמר הגרמ"צ לתלמידיו והמשיך: "הרחוב מלא בדיבורים, לכל אחד יש מה להגיד, מי שיושב בבית מדרש צריך לדעת שאין לו מה לעסוק בזה, זה לא צריך להיות העסק שלו ובודאי בודאי לא בבית המדרש".

"הקב"ה מנהל את העולם, וכשיגיע הזמן כל אחד צריך לפעול ולעשות כפי שהורהו גדולי הדור ותו לא מידי, אין כל תועלת בדיבורים וזה לא צריך לעניין אותנו, דיבורים אלו זה רק להעביר את הזמן בבטלה ואנחנו לא נשנה כלום בדיבורים שלנו התפקיד שלנו זה רק לשבת וללמוד בהתמדה מתוך שקיעות עצומה ובזה אנו משפיעים ומקיימים את העולם", הוסיף הגרמ"צ.

הגרמ"צ ברגמן הוסיף עוד בדבריו: "יהודי חרדי, אשר צועד בדרך התורה ושכל דרכיו מנוהלים על פי תורה ודעת תורה, הוא צריך לדעת שהוא לא ימין והוא לא שמאל, ליהודי החרדי יש שולחן ערוך ויש לו את חכמי ישראל אשר להם דעת תורה והם מכוונים אותו איך לנהוג ואיך להתייחס לכל נושא וענין. לא יכול להיות אדם שאומר על עצמו שהוא חרדי ומתנהל על פי דעת תורה שיגיד על עצמו אם הוא ימין או שמאל.

בשלב זה של השיחה מתייחס הגרמ"צ ליחסו של חמיו מרן בעל ה"אבי עזרי" זצ"ל לסוגיית הוויתור על שטחי מולדת תמורת שלום אמיתי. "ובענין ארץ ישראל דעתו של מו"ח הראש ישיבה הגראמ"מ שך זצוק"ל היתה ברורה שאם אפשר לעשות שלום אמיתי עם הערבים אז אפשר להחזיר שטחים, ואין שום ערך בעוד פיסת אדמה תוך סיכון חיי אדם והתגרות באומות העולם, ואף שהיו מקרים שמורי חמי זצ"ל התנגד להסכמים מסויימים היה זה משום שידע בברור שאין בהסכמים ההם ממש, ולהפך הם רק יגרמו לאיבוד חיי נפש ולכן הוא התנגד להם בכל תוקף, אך חס ושלום חס וחלילה לומר שהוא היה ימין או שמאל".

"והנה בדורנו אנו שטשטוש המוח גבר, ויש גם כאלה שחושבים שכבר נתקיימה הגאולה ויש לנו את ארץ ישראל, והשאלה אם להחזיר שטחים, שמעתי כמה פעמים ממנו שאמר, וכי יש להם את השטחים, האם זה כבר שלהם והשאלה היא רק אם להחזיר אותם? אין לנו עדיין כלום! אנחנו בגלות! זה צריך להכניס בראש, וצריכים אנו לרחמי שמים גדולים, ורק בזכות עמלה של תורה וקיום מצוותיה, יעזור לנו השי"ת שננצל מכל פגע ומחבלי משיח. ה' יעזרנו", סיים הגרמ"צ את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר