פרסום ראשון

כ-20 רבנים: "מועצת חכמי התורה - ממשיכה דרך מרן"

קרוב לעשרים רבנים בולטים מהציבור הספרדי חרדי יוצאים במכתב חד משמעי לפיו מועצת חכמי התורה של ש"ס היא ממשיכה את דרכו של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל. "לילך אך ורק לאורה של מועצת חכמי התורה, ואנו סומכים דעתנו על חבריה ועל העומד בראשה, אשר הם יורו את הדרך אשר ילכו בה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן (צילום: שלומי כהן)

פרסום ראשון: קרוב לעשרים רבנים בולטים בציבור הספרדי-חרדי, חתמו על מכתב מיוחד המגבה את מועצת חכמי התורה של ש"ס בראשות הגאון רבי שלום כהן כגוף הרבני היחיד שממשיך את דרכו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. על רקע המכתב, לא ברור מי יהיו הרבנים שיתמכו במפלגתו של ח"כ אלי ישי מלבד מנהיגו הרוחני הגאון רבי מאיר מזוז, ראש ישיבת 'כיסא רחמים'.

בפתח המכתב המיוחד כותבים גדולי ישראל הספרדים כי מועצת חכמי התורה של ש"ס היא ממשיכת דרכו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל: "הננו בזה בקריאה קדושה אל כלל אחינו הספרדים בני עדות המזרח ה' עליהם יחיו ההולכים לאורם של גדולי ומאורי התורה להמשיך ולהתאחד תחת הנהגת מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט"א אשר המה ממשיכים את דרכו של מרן זצוק"ל בהנהגת הדור".

הרבנים מוספים וקובעים במכתב בצורה חריפה: "הננו מגלים דעתנו דעת תורה כי יש לילך אך ורק לאורה של מועצת חכמי התורה, ואנו סומכים דעתנו על חבריה ועל העומד בראשה, אשר הם יורו את הדרך אשר ילכו בה ואת המעשה אשר יעשון בכל ענייני ההנהגה הציבורית על פי דרכו ומורשתו של מרן, אשר סמך אף הוא את ידיו עליהם ונועץ בהם עשרות בשנים בעניינים אלה ולא זזה ידם מתחת ידו. ושומע לנו ישכון בטח".

סריקה

על המכתב חתומים שורה ארוכה של גדולי ישראל מהציבור הספרדי ובראשם: הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון, הגאון רבי ראובן אלבז, רבי ברוך אבוחצירא, הגאון רבי שלמה בן שמעון, הגאון רבי דוד בצרי, רבי שלמה מחפוד, רבי יהודה כהן, רבי בן ציון מוצפי, רבי חיים רבי, רבי שמעון אליטוב והרב דניאל זר.

יצוין כי במכתב לא הוזכר נושא הבחירות הקרובות, או בקשה להצביע עבור תנועת ש"ס, אך בהמשך החודש צפוי לצאת מכתב נוסף בו יקראו הרבנים להצביע עבור המפלגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר