מופת מדהים

הגר"ח קנייבסקי התעקש וחיי האח הצעיר ניצלו

בבית הגר"ח קנייבסקי נערך גורל בין ארבעה אחים כדי לקבוע מי מהם יתרום כליה לאחותם, האח הצעיר שעלה בגורל סירב, הגר"ח התעקש ובניתוח התגלה גידול ממאיר בגופו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: באדיבות המצלם)

המויפת של הגר"ח: מידי יום מגיעים מאות אנשים המתדפקים על דלתות ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק בכדי להתייעץ ולהתברך מפי קודשו.

סיפורים רבים של "מופתים" וישועות שבהם זכו אנשים ובעלי משפחות נפוצים בקרב ציבור בני התורה ולא רק הם, ואף עשו להם שם אל מעבר לים, אבל הסיפור הבא הינו מיוחד במינו.

בני משפחה ידועה שאחת מאחיותיהם סובלת מבעיה רפואית קשה בכליות עד שהפסיקו לעבוד ונצרכת לטיפולי דיאליזה קשים ומורכבים, החליטו להתגייס לעזרתה והחליטו לתרום לה כליה. האחים עשו בדיקות התאמה ונמצא כי ארבעה מתוכם מתאימים לתרום לאחות את הכליה החסרה.

הארבעה סיכמו ביניהם להיכנס אל מעונו של מרן שר התורה ולעשות שם הגרלה מי מביניהם יזכה במצווה החשובה. האח הצעיר התלבט וחכך בדעתו ואף נטה שלא להסכים לתרום אולם בכל אופן הסכים להיכנס עם שלושת אחיו לבית מרן ולערוך את ההגרלה.

ביום רביעי י"ח בכסלו נכנסו האחים וקיימו את הגורל בביתו של הגר"ח ועל פי תוצאות ההגרלה עלה כי דווקא האח הצעיר זכה במצווה.

האח החל לבכות וסיפר כי יש לו משפחה עם ילדים קטנים וכי הוא חושש לעבור את הניתוח, והבהיר כי מלכתחילה לא היתה בדעתו לתרום אולם עשה זאת רק לאחר ששוכנע וכעת מבקש לחזור בו.

הסובבים היו בטוחים שמרן הגר"ח יורה לערוך את ההגרלה שוב בין שלושת האחים הנותרים המסכימים מרצונם לתרום אולם להפתעת כולם התעקש מרן שר התורה ואמר לאח הצעיר כי כיוון שיצא בגורל, עליו לתרום את הכליה עבור אחותו החולה.

"אתה לא תפסיד מכך וזה יהיה לך לבריאות", הורה מרן בנחרצות.

האח ניסה לומר שוב כי מפחד וחושש אך מרן שב על דבריו ואמר לו: "אתה צריך לעבור את הניתוח וזה יהיה לך לבריאות".

ביום ראשון כ"ב בכסלו נערך הניתוח בבית החולים בלינסון בפתח תקווה כאשר בחדר אחד נותח האח הצעיר, מגופו הוציאו את הכליה, ובחדר השני שהתה האחות החולה שבגופה ביקשו הרופאים להשתיל את הכליה הבריאה.

לאחר הוצאת הכליה, היו הרופאים המומים משום שגילו בגופו של האח הצעיר גידול קטן ממאיר מתחת לכליה שכבר שלח גרורות לכיוון הלבלב ולדבריהם לא היו יכולים להבחין בו ללא קיום הניתוח.

הרופאים הבהירו כי באם היו ממתינים עוד קצת זמן הרי שהגידול היה מתפשט לגמרי ללבלב ולא היה ניתן לטפל בו רח"ל.

כמובן שהכליה לא היתה ברת השתלה והשבוע חזרו האחים לקיים גורל נוסף בבית מרן שר התורה כדי לדעת מי מהם יזכה להיות התורם, אולם הכל יצאו בהתפעלות איך בזכות קיום המצווה ובזכות התעקשותו של מרן שר התורה על קיום הגורל והברכה שהעניק בעקבות כך, ניצלו חייו של האח הצעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר