מכתב הרבנים

הרב בקשי דורון מבהיר: "לא מתערב בפוליטיקה"

לאחר פרסום מכתב הרבנים הספרדים, בו הם מודיעים כי מועצת חכמי התורה היא ממשיכה את דרכו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בהנהגה הציבורית, מבהיר אחד החותמים, הראשל"צ הרב אליהו בקשי דורון כי "אין בחתימה שום תמיכה פוליטית, או פגיעה ברבנים". יצוין כי אין ספק בכך שהרב אכן חתם על המכתב (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אליהו בקשי דורון (צילום: יח"צ)

הפילוג הספרדי: אמש (רביעי) נחשף לראשונה ב"כיכר השבת" מכתב הרבנים הספרדים התומך במועצת חכמי התורה של ש"ס, על המכתב חתמו שמונה עשר רבנים מהשורה הראשונה בציבור הספרדי.

החתימה הראשונה שהוצגה במכתב הייתה של הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון, אך בביתו ולשכתו זועמים ואומרים: "הרב הוטעה".

לדברי בני ביתו של הרב: "בהתחלה שלחו חבר כנסת שיחתים אך הרב לא הסכים להתערב בפוליטיקה, אך אחרי זה שלחו את אחד מהעסקנים שקרוב לרב שהוא יחתים. הוסבר לראשון לציון כי מדובר במכתב רוחני תורני בלבד ולא פוליטי".

"אבל עכשיו מפרשנים את זה שזה בעד אריה דרעי והמועצת ונגד ח"כ אלי ישי", אומרים בני ביתו: "לכן הרב ביקש להבהיר שהוא לא מתערב בפוליטיקה, לא מתעסק בזה, שכל אחד ישמע לרבותיו, מי שהולך אחרי הגאון הרב מזוז שיעשה כפסיקתו ומי שהולך אחרי המועצת שישמע להם".

יובהר כי אין ספק שהרב בקשי דורון אכן חתם על הנוסח המדובר כפי שפורסם, וחתימת ידו נמצאת בידי העומדים מאחורי המכתב.

מביתו של הרב בקשי דורון נמסר כי "הגיעו שליחים מטעם מועצת חכמי התורה להחתים את הרב במסמך חיזוק למועצת חכמי התורה עקב מצבה הקשה. ואין בחתימה שום תמיכה פוליטית, או ח"ו פגיעה ברבנים אחרים. ביתו של הרב פתוח כדרכו תמיד לכולם".

(צילום: יח"צ)

בפתח המכתב שפורסם אתמול, כותבים גדולי ישראל הספרדים כי מועצת חכמי התורה של ש"ס היא ממשיכת דרכו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל: "הננו בזה בקריאה קדושה אל כלל אחינו הספרדים בני עדות המזרח ה' עליהם יחיו ההולכים לאורם של גדולי ומאורי התורה להמשיך ולהתאחד תחת הנהגת מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט"א אשר המה ממשיכים את דרכו של מרן זצוק"ל בהנהגת הדור".

הרבנים מוספים וקובעים במכתב בצורה חריפה: "הננו מגלים דעתנו דעת תורה כי יש לילך אך ורק לאורה של מועצת חכמי התורה, ואנו סומכים דעתנו על חבריה ועל העומד בראשה, אשר הם יורו את הדרך אשר ילכו בה ואת המעשה אשר יעשון בכל ענייני ההנהגה הציבורית על פי דרכו ומורשתו של מרן, אשר סמך אף הוא את ידיו עליהם ונועץ בהם עשרות בשנים בעניינים אלה ולא זזה ידם מתחת ידו. ושומע לנו ישכון בטח".

על המכתב חתומים שורה ארוכה של גדולי ישראל מהציבור הספרדי ובראשם: הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון, הגאון רבי ראובן אלבז, רבי ברוך אבוחצירא, הגאון רבי שלמה בן שמעון, הגאון רבי דוד בצרי, רבי שלמה מחפוד, רבי יהודה כהן, רבי בן ציון מוצפי, רבי חיים רבי, רבי שמעון אליטוב והרב דניאל זר.

יצוין כי במכתב לא הוזכר נושא הבחירות הקרובות, או בקשה להצביע עבור תנועת ש"ס, אך בהמשך החודש צפוי לצאת מכתב נוסף בו יקראו הרבנים להצביע עבור המפלגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר