המתפללים נדהמו: קבר רחל נסגר בגלל נוצרים

לא מעט מתפללים שהגיעו אתמול למתחם קבר רחל גילו כי המתחם סגור בשל הגעת נוצרים לאזור. מנהל המקום: בשביל שלא תהיה תקרית מדינית אנו נאלצים לסגור את המקום (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
קבר רחל (צילום: יהודה פרקוביץ')

לא מעט מתפללים שהגיעו אתמול (רביעי) למתחם קבר רחל הנמצא במבואותיה הצפוניים של בית לחם, מדרום לירושלים, גילו כי המתחם סגור בשל הגעת נוצרים לאזור.

קובי קליין, אחד המתפללים, סיפר ל"כיכר השבת": "הגעתי לשם יחד עם אחים שלי בכדי להתפלל כמה פרקי תהילים ולשוב הביתה, אבל כשהגעתי ראיתי שהמקום סגור ובחוץ עמדו אנשים נוספים".

"לא אמרו לנו קודם שהמתחם יהיה סגור", הוא מתלונן, "לא ראיתי על כך מודעות בעיתונים או ברחובות ולכן לא העליתי בדעתי שאגיע למתחם הקבר והוא יהיה סגור. ההנהלה הייתה צריכה להודיע על כך כמה ימים קודם".

שחר פיירמן, מנהל אתר קבר רחל מטעם המקומות הקדושים, אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "הקבר היה סגור למשך שעה וחצי משום שמאז הסכמי אוסלו מדינת ישראל נתנה אפשרות מעבר לדתות השונות של הנצרות, מעבר שבנוסף נותן זכות מידי פעם לאישים מהרשות הפלסטינית למעבר".

"במקרה אתמול היה מדובר בחג של הנוצרים שבמהלכו אישיות בחירה שלהם עברה בכביש בקבר רחל שבזמנו היה ידוע כציר ישן המוביל אותנו מירושלים לכיוון גוש עציון ומקומות נוספים. בכל שנה הם עוברים שם ואנחנו נאלצים בשביל שלא תהיה תקרית מדינית, לסגור את המקום", הוסיף המנהל.

באשר לטענה כי הציבור לא ידע על כך קודם לכן, השיב מנהל המתחם כי "הודענו על כך באמצעות הודעות במתחם הקבר עצמו. בכל שנה כוחות הביטחון בתיאום מלא איתנו עושים את המירב כדי שאנשים לא ימתינו זמן רב משום שאנחנו מנווטים בין הזמנים שהם נכנסים ויוצאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר