9 סיבות מדוע כדאי להיעזר במיקור חוץ לגיוס כספים

גיוס כספים הוא עבודה למקצוענים. חשבתם לעסוק בגיוס כספים לבד? כדאי שתקראו את הכתבה ותגלו עולם חדש שיהפוך את העמותה שלכם למשגשגת ומצליחה • מדריך (חרדים)

כיכר השבת | מקודם |
(צילום: שאטרסטוק)

עמותות רבות מתקשות בתהליכי גיוס כספים, ובמיוחד עמותות בראשית דרכן. הסטטיסטיקה מראה כי מתוך אלפי פניות אשר נוחתות מדי שנה על שולחנן של הקרנות ובמשרדם של התורמים, רק כ-20% נענות בחיוב.

חוסר ניסיון וידע עומדים לרועץ, ומשפיעים מאוד על הסיכוי לקבלת בקשה. קרנות ותורמים נענים לבקשות בהתאמה מלאה למידע המוגש, להיכרות עם המגישים ולקשר הרציף. הניסיון מלמד – גוף חיצוני שווה את עלותו ומחזיר את ההשקעה - במרבית המקרים - פי כמה וכמה.

פרטנו עבורכם את הסיבות להעסקת גורם חיצוני. כל אחת מהסיבות מצליחה להחזיר ROI (החזר על השקעה) חיובי בהעסקת גוף חיצוני, ומגדילה את הסיכוי להפוך את גיוס הכספים לתשתית כלכלית איתנה לעמותה שלכם.

1. היכרות עם השוק:

החשאיות בה פועלות קרנות פילנתרופיות ותורמים רבים מקשה על עמותות בתהליך גיוס כספים. ההיכרות של חברות המתמחות בגיוס כספים עם הקרנות השונות, התורמים, וספציפית – האנשים המועסקים שם, מסייעת מאוד. ההיכרות הזו מאפשרת לבחור את הגופים הנכונים אליהם צריך לפנות, היקפי התרומות שהם נוהגים לתת, התקופות הנכונות להגשת הבקשות ועוד.

2. היכרות עם התהליך:

תהליך גיוס כספים נשען על קשרים אישיים והבנה של התהליך המורכב של ההגשה וההתנהלות שלאחר ההגשה. בשנים האחרונות אנו עדים למגמה מתגברת של מעורבות התורמים והקרנות – ומגמה זו מכתיבה תהליך בחינה וקבלה מדוקדק הרבה יותר מבעבר.

באופן טבעי, טיפוח היחסים עם הארגון התורם מחזק את הסיכוי לקבלת תרומות מאותו גורם לאורך זמן. לדוגמא, הזמנת התורמים למשרדי העמותה ול"שטח" יחזקו אצלם את התחושה כי כספם מנוצל למטרה לשמה תרמו, וכי תרומתם מוערכת.

3. קשרים:

הזכרנו קשרים במילה, אולם ראוי להרחיב – עולם העסקים, כמו גם עולם התורמים, מנוהל על-ידי קשרים אישיים, לטוב ולרע. גוף חיצוני חייב לפתח קשרים אישיים עם גורמים משפיעים, כחלק מעבודתו השוטפת. גוף שכזה מביא עימו לארגון המעסיק את רשת הקשרים, ששווה את משקלה בזהב.

4. רתימת הארגון:

חלק מעבודתו של גוף חיצוני – היא לחלוטין עבודה פנימית בארגון (הלקוח). לגופים חיצוניים יש את הידע והניסיון הדרושים לרתום את כל מנהלי ומחלקות הארגון. לרוב תמצאו בארגונים איש מקצוע אחד או צוות מצומצם אשר אחראי לתחום של פיתוח משאבים. אולם, כדי ליישם תהליך מצליח של פיתוח וגיוס משאבים, צריך לחזק את תשתיות הארגון והיכולות של מנהליו, ולגייס את מעורבות המנהלים, חברי הועד המנהל וכן חברי הצוות, כדי לקבוע אסטרטגיות שיהיו נכונות ביותר עבור הארגון ולהוציאן אל הפועל.

5. תהליך פנימי בארגון:

לא רק ניהול התהליך - כדי להבטיח את הצלחת גיוס המשאבים, צריך לדאוג לניהול נכון של המשאבים הקיימים והעתידיים של הארגון. תהליך פיתוח משאבים נעשה תוך התייחסות לחזון הארגון, העשייה והשפעה שהוא רוצה ליצור. תהליך זה כולל התמודדות עם דילמות ואתגרים ניהוליים מורכבים, תוך איתור וגיוס משאבים, בין אם מדובר על משאבים כספיים או שווי ערך לכסף. תהליך פיתוח משאבים פנים ארגוני מתייחס לסוגי משאבים שונים: אנושיים, כספיים וחומריים.

6. ידע ייחודי:

תמיכה וסיוע של גורם מקצועי ומנוסה בעת פיתוח תוכנית אסטרטגית לשם גיוס משאבים יכולים למנוע טעויות אשר יכולות להיות משמעותיות מאד. תהליך פיתוח משאבים לעמותות כולל ייעוץ, ליווי והדרכה, המתבססים על ידע ייחודי של הגוף המקצועי. חברה שזהו מקצועה, תציע ידע ייחודי, בין היתר, בשירותי כתיבת בקשות למענקים ותרומות, סוגיות אתיות ואידיאולוגיות הקשורות בתהליכי פיתוח משאבים, וכן בשאלות הקשורות בפיננסים ובמיסוי.

7. ניסיון:

אין חכם כבעל ניסיון, והדבר נכון שבעתיים בעולם המפרך של גיוס הכספים. אחרי עשרות ומאות תהליכים, רבבות של בקשות, כישלונות, והרבה מאוד הצלחות – גוף מקצועי חיצוני רותם לטובתו ניסיון מצטבר של שנים רבות, ושל אנשים רבים. ובניגוד לארגון, שבו פעמים רבות הידע הנצבר הולך לאיבוד, בגוף חיצוני הידע נשמר ומועבר הלאה.

8. קשר לאחר ההגשה:

חברת גיוס כספים מקצועית תתמחה לא רק בתהליכי פיתוח משאבים אלא גם בתהליך העדין של יצירת קשרים לצורך עבודה משותפת לטווח ארוך. כך למשל, חשוב כי העמותה המגייסת תדאג להעביר דו"חות באופן סדיר גם לאחר קבלת המענק ותעשה שימוש בכספים בהתאם למטרות שהוצהרו. עמותה אשר תמשיך בהתנהלות התקינה ובהתאם לדרישות הקרן ותדאג לטיפוח מערכת היחסים שנוצרה עם הקרן, והגוף החיצוני יכול להוביל ולהנחות מהלך שכזה. קשר לאחר גיוס מוצלח ייקבע פעמים רבות האם העמותה תזכה למימון נוסף ומתמשך מטעם הקרן גם בשנים העוקבות, ותוכל להתחיל ולהסתמך על מערך גיוס הכספים בתור הכנסה קבועה ומובטחת. הצלחה שכזו תגדיל את הכנסות העמותה ותוביל ליציבות כלכלית.

9. גיוס מחו"ל:

כל האתגרים שמנינו – הופכים למורכבים הרבה יותר כאשר פונים לחו"ל. שפה אחרת, מנהגים אחרים ותרבות אחרת - ידע וניסיון קריטיים לתהליך שכזה. חברה מקצועית כדוגמת המרכז לגיוס כספים יכולה, בנוסף לבניית מערך פיתוח משאבים כללי, לפנות בשם העמותה לקרנות פילנתרופיות בחו"ל ולהשיג עבורה מענקים ושותפויות קצרות או ארוכות טווח.

נדרשת רשת קשרים בינלאומיים והיכולת לטפחם, הבנה מערכתית ומקיפה ב"קודים" ובתרבות ומדיניות מקבלי ההחלטות בקרנות הפילנתרופיות בחו"ל.

תשע הסיבות שמנינו כוללות מידע רב, ומפרקות תהליך מורכב לנדבכיו השונים. מניסיון (וידע) – רבות העמותות שמצליחות להשתלט על חלק מן הסעיפים, אולם כדי ליצור תהליך שלם, מוצלח לטווח הקצר ומצליח לטווח הארוך – גוף חיצוני נדרש למשימה.

אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר

באימייל: chani@mgc.co.il, או בטלפון: 1800-455-455
נשמח לספר לכם על הצלחות העבר, ולתאם פגישה להצלחת העתיד.

הכותבת הינה חני סודרי העוסקת בייעוץ, ליווי והגשת בקשות לקרנות בחו"ל העומדת בראש המרכז לגיוס כספים בע"מ.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר