מחקר בארה"ב: מצלמות הרמזור גורמות ליותר תאונות

מחקר שנערך בשיקגו, ארה"ב, מעלה כי מצלמות הרמזור מפחיתות אמנם את תאונות החזית-צד, אך הן מעלות באופן ניכר את תאונות החזית-אחור. מה עדיף?

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מחקר שבוצע בשיקגו, ארה"ב, מעלה כי מצלמות הרמזור מפחיתות אמנם את תאונות החזית-צד, אך מעלות באופן ניכר את תאונות החזית-אחור. על פי המחקר, מתברר לכאורה כי כל תפקיד המצלמות הוא גריפת הון עבור המדינה והעירייה.

המחקר שפורסם ב'שיקגו טריביון' טוען כי המצלמות בצמתים גורמות לנהגים ל"טראומה וחרדה" ומובילות כאמור לעלייה בתאונות הדרכים. המצלמות הפחיתו אמנם את שיעור תאונות החזית-צד בכ-15%, אך מנגד חלה עלייה של כ-22% בתאונות החזית-אחור.

בעקבות הממצאים, כלי התקשורת האמריקנים מותחים ביקורת על הבכירים בשיקגו, שהבטיחו כי תאונות הדרכים יופחתו בכ-50 אחוז, זאת כאשר ברקע מתנהלת חקירה נגד מפעילת המצלמות המרכזית, חברת "רדפליקס", בחשד לשוחד ומעילה בכספים, בהיקף של מיליארדים.

החוקרים גילו כי המצלמות הותקנו בצמתים בהם שיעור התאונות היה נמוך ותרומתן הייתה אפסית. בנוסף, בחלק מהצמתים נרשמה עלייה במספר התאונות לאחר התקנת מצלמות הרמזור.

אז מה עדיף, להתקין את מצלמות הרמזור ולהפחית סוג מסוים של תאונות, אך במקביל לגרום לתאונות מסוג אחר, או לא להתקין את המצלמות כלל? טקבקו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר