תיעוד בלעדי

גוטרמן מגיב ל'פוטש' נגדו: "צריכים לקבל טיפול נפשי"

ימים ספורים לאחר כינוס דגל התורה במודיעין עילית שהוגדר כ"ניסיון פוטש" נגדו, מגיב ראש העיר ברמז בכינוס סגור: "בימים האחרונים אני שומע שיש הרבה שצריכים טיפול נפשי, אולי שיכניסו אותם למסגרות. שיראו עם מה אנחנו מתמודדים באמת ביום יום, לא בכותרות ונייעס, אלא באמת בבעיות קשות" (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום בלעדי: כיכר השבת)

הקרבות בתנועת "דגל התורה": אין זה סוד כי בשנתיים האחרונות שורר מתח רב בין ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן לבין צמרת תנועת דגל התורה ובראשם ח"כ משה גפני, כשהדברים הגיעו לשיאים של ממש בקיץ האחרון שעה שהשניים נאבקו בהליך משפטי בבית דין בסוגיית מינוי סגן ראש העיר.

במקביל, המתח שרר גם בין גוטרמן לבין אנשי ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מה שכמובן לא סייע לו בהתמודדות הפנימית.

בשבוע שעבר, אף עלה העימות מדרגה כאשר חברי הכנסת של התנועה הליטאית משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר הגיעו לעיר בה מכהן גוטרמן כראש עיר, שם קיימו כינוס מיוחד שהוגדר כ"ספק אסיפת בחירות ספק פוטש מתוכנן", בהשתתפות חלק מחברי המועצה של דגל. חלק מאנשי דגל התורה בחר להיעדר מהכינוס באופן מופגן יחד עם גוטרמן ולהביע עמו הזדהות.

גוטרמן עצמו שומר על שקט מצידו ואינו מרבה להתראיין ולהתבטא באופן פומבי על הסכסוך. אולם כעת חושף "כיכר השבת" קטע וידאו מכינוס סגור בו מתייחס ראש עיריית מודיעין עילית ברמז לניסיונות ההדחה שלו וכן למתנגדים מבית ומחוץ ומכנה אותם "אנשים הצריכים טיפול נפשי". גוטרמן אמר את הדברים במסגרת כינוס סגור של עמותת בית חם המטפלת בסובלים מקשיים נפשיים במגזר החרדי.

גוטרמן, ממעט לדבר עם התקשורת (צילום ארכיון: מנחם קולדצקי, "כיכר השבת")

"מודיעין עילית הוא יישוב שמתפתח, ולדאבונינו בתחומים האלו (בעיות נפש. י. כ.) גם יש גידול" אמר גוטרמן בדבריו. בשלב זה התייחס גוטרמן ברמז לניסיונות הדחתו: "אולי גם אנחנו צריכים טיפול. אולי מתוכינו יש כאלה שצריכים טיפול. אולי הם לא מודעים לזה".

"דווקא בימים האחרונים אני שומע שצריכים הרבה טיפולים", אומר גוטרמן בציניות כשהנוכחים במקום מחייכים ומבינים את הרמז. "להכניס אותם למסגרות יותר רציניות, שיראו את החיים, שיראו את הצרות באמת של כלל ישראל. שיראו באמת מה הבעיות שלנו. עם מה הקהילה עם מה הציבור שלנו מתמודד. עם מה אנחנו מתמודדים באמת ביום יום. לא בכותרות, לא בנייעס, אלא באמת בבעיות קשות".

"גם בגלל הבעיות שלנו בחברה החרדית, גם הבעיות במשפחות, גם בעיות הפרנסה. כולם יודעים מה עוברים היום הזוגות הצעירים והמשפחות ואנחנו צריכים להיות להם לאחיסמך ולעזר כדי להקל להם" אמר גוטרמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר