ש"ס יוצאת למתקפה

הרב שלום כהן: אלי ישי עזב את ש"ס והלך לבית הכיסא

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן במתקפה חריפה נגד אלי ישי: "מה זה בכל ביתי נאמן הוא? בביתי היה נאמן, עכשיו לצערנו הלך לבית הכיסא". על הסקרים האחרונים לפיהם ש"ס נמצאת על גבול אחוז החסימה אמר הגר"ש כהן כי מדובר ב"שטויות, ש"ס זה ראשי תיבות סקר שקר" (חרדים,ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא המועצת הגר"ש כהן, הערב (צילום: יעקב כהן)

הפילוג הספרדי: שבועיים לאחר פרישתו של ח"כ אלי ישי מש"ס לטובת הקמת מפלגה חדשה, תקף אותו מנהיגה הרוחני של ש"ס ונשיא מועצת החכמים שלה הגאון רבי שלום כהן, ואמר כי "עזב את ש"ס והלך לבית הכיסא". את הדברים אמר הגר"ש כהן במסגרת ביקור שערך השבת בבני ברק.

הגר"ש כהן סיפר כי ראה בדרכו לבני ברק שלטי בחירות של ח"כ אלי ישי עליהם נכתב "בכל ביתי נאמן הוא", ואמר: "מה זה בכל ביתי נאמן הוא? כשהיה בביתי היה נאמן, עכשיו לצערנו הלך לבית אחר - בית הכיסא", הרב כהן רמז לישיבת "כיסא רחמים", בה קיים ישי את כנס הבחירות הראשון שלו. בעבר, תקף הגר"ש כהן גם את הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר כשאמר "מי שרוצה לעצמו כיסא, שיילך לבית הכיסא".

הגר"ש כהן לעג במרומז למנהיגה הרוחני של מפלגת 'ביחד' הגאון רבי מאיר מזוז ואמר: "מרן זה מרן, אבל כשנהיה מרנן בגימטריה זה מרק".

בהמשך הדרשה שמסר בליל שבת התייחס הגר"ש כהן לסקרים האחרונים ולפיהם ש"ס נמצאת על גבול אחוז החסימה, ואמר כי מדובר בשטויות: "ש"ס זה ראשי תיבות "סקר שקר".

יצוין, כי עד כה מועצת חכמי התורה של ש"ס לא התכנסה בכדי לדון בהחלטת ישי לפרוש מש"ס ולהקים תנועה חדשה, מה שנחשב לחריג בש"ס, ונובע ככל הנראה מהרצון שלא להיכנס לעימות עם ישי.

כזכור, בשבוע שעבר התייחס הגר"מ מזוז, מנהיגו הרוחני של אלי ישי לאפשרות שמועצת חכמי התורה של ש"ס תצא נגדו ואמר: "מועצת החכמים רשאית לעשות מה שהם רוצים (במקור) - לצאת נגדי ונגד אלי ישי, אבל אני לא מפחד מזה. גם נגד הרב עובדיה יוסף יצאו בזמנו. אני לא לבד, יש עוד רבנים איתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר