אורי אריאל טוען:

"הגראי"ל אישר לאלי ישי לרוץ עם הציונות הדתית"

פגישת ח"כ אלי ישי ורעייתו עם מרן הגראי"ל שטיינמן, זמן קצר לפני שהודיע על פרישתו מש"ס, עוררה דיון נרחב באשר להתערבות הליטאית בסיעה הספרדית. כעת, טוען השר אורי אריאל כי הרב שטיינמן נתן לישי אישור "ללכת עם אנשים מהציונות הדתית". אלי ישי ודובר בית הגראי"ל מכחישים זאת (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישי ורעייתו אצל מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: באדיבות המצלם)

ימים ספורים לפני שחבר-הכנסת אלי ישי הודיע על פרישתו באופן סופי מתנועת ש"ס וההכרזה על הקמת מפלגתו החדשה "יחד-העם איתנו", הגיע ישי אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, בכדי להתייעץ עמו ולקבל את ברכתו.

אלי ישי הגיע כשהוא מלווה ברעייתו ציפי, כשהשניים ישבו בחדרו של ראש הישיבה זמן ממושך.

להערכת פרשנים פוליטיים, בפגישה המיוחדת ניתן לאלי ישי "אור ירוק" מצד המנהיגות הרוחנית הליטאית להקמת מפלגתו החדשה, אך מנגד, גורמים רשמיים בחצר מרן ראש הישיבה הכחישו את העובדה כי הגראי"ל התערב בעניין ודיווחו כי ישי הגיע לשטוח את לבטיו ולספר על התקופה הקשה שעובר וכי מרן ראש הישיבה האזין ובירך אותו באופן כללי ללא כל התייחסות פוליטית כזו או אחרת.

אלא שבסוף השבוע האחרון, חושף מי שהיה על פי המתוכנן להיות שותפו הפוליטי של ישי למפלגה החדשה אך ברגע האחרון חזר בו - אורי אריאל, מראשי מפלגת 'תקומה' כי באותה פגישה קיבל ישי לא רק ברכה על פתיחת תנועה חדשה אלא מתן היתר ממרן הגראי"ל לרוץ במשותף במפלגה אחת יחד עם גורמים בציונות הדתית.

בראיון שהעניק השר אריאל לעיתון 'בשבע', הוא מספר על הלבטים שהיו לו לפני הכרעתו האם להישאר במסגרת פוליטית משותפת עם הבית היהודי או שאולי לחבור לתנועה חדשה יחד עם אלי ישי.

"למהלך החבירה היה פוטנציאל להפוך למהלך דרמטי והיסטורי בהיותו מאחד לראשונה כוחות חרדיים עם כוחות ציונים דתיים", אומר אריאל, "שלא בטובתנו ובטובת החרדים נכנסנו למעין מבוך שבו החומות הלכו וגבהו לעיתים לממדים של שנאה ואיבה. למה זה פחות חדוה לדבר עם החרדים? איתם לא צריך לדבר?".

בשלב זה אומר אורי אריאל כי "האישור שהרב שטיינמן נתן לאלי ישי ללכת עם אנשים מהציונות הדתית הוא לא דבר קטן ושולי. ייתכן שנצטרך לחכות עוד כמה שנים להזדמנות שכזאת".

יצויין שוב כי לאחר הפגישה הוכחשו דיבורים ושמועות מסוג זה בכל תוקף ומקורבי מרן ראש הישיבה טענו כי הדבר לא עלה כלל על שולחן הדיונים.

בהודעה שיצאה מביתו של מרן ראש הישיבה נאמר כי "הרב אליהו ישי הגיע היום יחד עם רעייתו אל מרן ראש הישיבה שליט"א. ישי סיפר על התקופה הקשה שהוא עובר. מרן שליט"א אמר לו את הפסוק: שומר פתאים ד'. ובירך אותו שיצליח. בשיחה לא הורה מרן שליט"א בשום צורה כי עליו להתפלג מש"ס. כל הידיעות שפורסמו בענין זה שיקריים!".

יו"ר 'ביחד' ח"כ אלי ישי הכחיש את דבריו של אריאל בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר: "לא היה דבר כזה, לא דיברנו עם הרב שטיינמן על אורי אריאל. אני לא מדבר על שיחות שלי עם גדולי ישראל".

בני רבינוביץ, דובר בית מרן הגראי"ל אומר בתגובה כי "כפי שכבר נאמר, הדברים שפורסמו לא היו ולא נבראו. הנושא לא עלה כלל בביקור ישי אצל מרן שליט"א".

ח"כ משה גפני אמר על דברי אורי אריאל: "לא היה ולא נברא. הרב שטינמן לא אישר לאלי ישי ללכת ברשימה אחת עם אנשי הציונות הדתית, ולא אישר לו בכלל. אורי אריאל פשוט בודה זאת מליבו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר