עשרות רבנים ספרדים נגד הגיוס לצה"ל: "חמורה ביותר הסכנה"

המאבק נגד גיוס החרדים לצה"ל עדיין לא נמוג. עשרות רבנים ספרדים יוצאים במודעות רחוב נגד הגיוס ומזהירים מפניו. הבוקר, חלקם טוענים כי כלל לא מכירים את המכתב (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מכתב הרבנים (צילום: כיכר השבת)

המאבק נגד גיוס החרדים לצה"ל, עדיין לא נמוג. כעת, עשרות רבנים ספרדים יוצאים נגד הגיוס במודעות רחוב שפורסמו בריכוזים החרדיים.

תחת הכותרת "אל אחינו בני עדות המזרח, קריאה נאמנה", כותבים הרבנים: "עתה נחרדנו עד עמוק נפשנו מן התוכניות של השלטון רודפי ושונאי הדת להרוס את עולם התורה עולם התורה ולהחריב את כל עתידנו שאם אין גדיים אין תיישים, וזאת באמצעות מכסות גיוס שנתיות, שאלפי בחורים אברכים ושומרי תורה ינותקו מעץ החיים להוציאם ממחנה התורה והקדושה אל מקום ציה וצלמוות רוחנית וגשמית שאחריתה מי ישורנה".

"חמורה ביותר הסכנה, שחברו יחד לדבר עבירה אנשים ונציגי מפלגות המשתפים פעולה עם האויב, עבור חשבונות שונים, ומשדלים מנהלי מוסדות שימסרו מתוכם תלמידים לצבא למאות את מהכסות שבתמורה יתוגמלו בתקציבים נדיבים", נכתב עוד.

הרבנים מזהירים את המגייסים למסלולים אלו וכותבים: "אנו חוזרים ומזהירים את פסק הדין של מרנן ורבנן זצוק"ל, כל הנותן יד לגיוס שומר תורה ומצוות גם אם אינו במסגרת לימודים! לצבא לנחל ולחרדי, ולכל שאר המסלולים, הם בכלל מחטיאי הרבים שאין מספקים בידם לעשות תשובה ועתידים ליתן את הדין, ואין ביד שום אדם קטן או גדול לבטל פסק דין זה, וכפי שלצערנו הניסיון הוכיח שבכל מקום שנתפס אחד למקומות אלו נזרע חורבן והרס בבית למרוד בהורים ומורים והשפעתו רעה על כל הסביבה לזלזל בתורה ובמצוות".

הרבנים אף יוצאים בחריפות נגד המסלולים החרדים בצה"ל, וקובעים כי הם "החריבו מאות בתים ואלפי בחורים":

"קוראים אנו לכל בעלי השפעה", מוסיפים הרבנים, "פעלו ככל יכולתכם להסיר משכלה זו של הצבא והנח"ל החרדי מקרבנו שמאז הקמתו הוא אבן נגף לבית ישראל, וכבר החריב מאות בתים ואלפי בחורים. חזקו עצמכם יחד בעת כזאת, לא להיגרר אחר משאות שווא ואיומי תקציבים בעבורם למסור לצבא איזה נפש מישראל ח"ו"

בין הרבנים ששמם מופיע במודעה, ניתן למנות את נשיא מועצת החכמים של ש"ס, ראש ישיבת פורת יוסף, הגאון הרב שלום כהן, חבר מועצת החכמים הגאון רבי דוד יוסף, ראש ישיבת כסא רחמים, הגאון רבי מאיר מזוז, הגאון רבי שלמה מחפוד ושורת רבנים נוספים.

מבדיקה שערך "כיכר השבת" עולה כי בין הרבנים ששמם מופיע במודעה, ישנם לא מעט אשר לא מכירים את תוכנו. "אני לא מכיר את המכתב, ואני לא נגד גיוס לצה"ל", אמר הגאון רבי שלמה מחפוד.

גם בסביבתו של הרב מזוז הכחישו את חתימתו והבהירו כי הוא סבור ש"בחורים שאינם נמנים על חובשי ספסלי בית המדרש חייבים ואף מצוה היא להתגייס לצבא ומי שאינו עושה כן פוגע בעולם התורה ובבני הישיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר