פסק הבוררות בפוניבז': "השונאים" יממנו את "המחבלים"

הדיין הרב חיים גדליה צימבליסט המשמש כ"בורר" בסכסוך בפוניבז' העביר את עיקרי פסק הבוררות שבמרכזו החלטה כי ישיבת הרב כהנמן תממן את ישיבת הרב מרקוביץ (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אליעזר כהנמן לצד הרב שמואל מרקוביץ (צילומים: יהודה פרקוביץ')

סוף למחלוקת? בשעות הצהריים (רביעי) העביר הדיין הגאון רבי חיים גדליה צימבליסט המשמש כ"בורר" בסכסוך בישיבת פוניבז' את עיקרי פסק הדין - הבוררות הכלולים במסמך בן 13 עמודים.

על המסמך חתמו הרבנים צימבליסט והייזלר אולם הדיין הרב פרקוביץ המייצג את צד השונאים סירב לחתום והוא הודיע כי יפרסם פסק דין משלו.

מעיקרי המסמך החתום על-ידי רוב הדיינים עולה כי הנהלת הישיבה בראשות הרב אליעזר כהנמן (צד השונאים) תחויב במימון ההוצאות החודשיות של ישיבתו של הרב שמואל מרקוביץ (צד המחבלים) כשבפועל יקבל מידי חודש 480 אלף שקלים להחזקת הישיבה.

בנוסף בעניין הויכוח על השימוש בשם פוניבז' מכריעים הבוררים כי 2 הצדדים ישתמשו בשם "פוניבז'" כשלראיה הם אף מביאים את העובדה כי בשבתות וחגים מתפללים בחורי "המחבלים" בהיכל הישיבה ואילו בחורי "השונאים" מתפללים בהיכל אוהל קדושים.

הגרח"ג צימבליסט כותב בהחלטתו: "לא הרב מרקוביץ הקים ישיבה נפרדת, אלא הרב כהנמן והמזוהים אתו... וכמה סמלי הדבר שבתפילות השבתות והחגים, כולל הימים הנוראים, עזבוהר"מים והתלמידים ממחנה הרב כהנמן את היכל הישיבה ועברו להתפלל ב"אוהל קדושים"...".

יצויין כי מלכתחילה טענו בפלג השונאים על כך שהרב צימבליסט הינו "נוגע בדבר" ואף טענו בפני בית המשפט כי הלה קיים קשרים אסורים עם פלג הרב מרקוביץ ועל כן ביקשו מלפסול אותו לשמש כבורר.

בנוסף טוענים בפלג השונאים כי הרב צימבליסט התעלם מהוראתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שהורה לו למשוך את ידיו ושלא לדון בנושא. צד השונאים כצפוי מתכננים גם הפעם לערער על החלטת הפסק דין ולפנות לבית המשפט בדרישה לבטלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר