הרה"ר הרב דוד לאו: "נותנים גושפנקא חוקית לחילול ה'"

עשרות רבנים התכנסו לדיון מיוחד נגד החוקים האנטי-דתיים שעברו בכנסת האחרונה. הרה"ר הגאון רבי דוד לאו: "עברנו תקופה קשה ובעזרת השם נגיע לתקופה חדש". צפו בתיעוד (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: מיכאל הרוש)

עשרות רבנים התכנסו הערב (שני) בבנייני האומה בירושלים לדיון מיוחד כנגד שורת החוקים האנטי-דתיים שעברו בכנסת ה-19. הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אמר בכנס כי "עברנו תקופה קשה ובעזרת השם נגיע לתקופה חדשה".

לדבריו, "יש חובה מיוחדת להיזהר דווקא בארץ הקודש ויש שמירה מיוחדת שחלילה כבוד שמים לא יתחלל. בוודאי שכאשר נותנים להם גושפנקא חוקית".

הרב הוסיף, "ישבו איתי היום אנשים שדיברו על מסורבות גט. קודם כל על פי התורה, "התורה הזו לא תהא מוחלפת. אתם דואגים לעגונות, דברו עם משרד המשפטים ועם משרד האוצר שידאגו לתקנים לדיינים".

לדבריו, "מספר השופטים עלה ב-600% ומספר הדיינים לא השתנה. לא מדבר על יהדות ועל הלכה קודם. מסורבת גט שקובעת דיון תקבל אותו אולי עוד שנה. תלכו לכתובות המתאימות. המציאות לא פשוטה".

הרב לאו סיפר על שיחה שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "פניתי לרוה"מ ואמרתי לו: יש לך יועץ משפטי, אנחנו היועצים היהודיים. ניתן לך חוות דעת על כל חוק שמגיע לוועדת שרים".

הרה"ג הרב בקשי דורון אמר בכנס: "יש אנשים בשלטון, הם מדברים על הפרדת דת ממדינה. הפרדת דת מדינה זו לא בעיה של הדת. התורה תסתדר. זה בעיה הרבה יותר קשה של המדינה".

הראשל"צ הרה"ג רבי יצחק יוסף אמר בכנס: "בממשלה הבאה צריך לבטל את החוקים הרעים הללו ואדרבא יתקנו תיקון הפוך לטובה ולברכה".

הרב יוסף סיפר כי כשהגיע לראש הממשלה מספר פעמים כדי לדבר איתו על חוק הגיור וחוקים נוספים אמר לו ראש הממשלה: 'הרב אין לי כוח. יש לי קואליציה כזו. אדרבא, תעשו בבחירות הבאות קואליציה ביניכם לקדש שם שמיים'. לי בתור רב ראשי אסור לדבר פוליטיקה אבל לרמוז מותר לי... צריך שיהיה כוח שאחרי הבחירות תהיה ממשלה שלא תוכל לזוז בלי הכוח של יראי שמיים".

הכינוס בבנייני האומה, הערב (צילום: מיכאל הרוש)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר