מאמר בעיתון 'המודיע': "אחדות ולא פילוג"

בבוקר שאחרי פרישתו של אריה דרעי מראשות ש"ס, ארבעת היומונים החרדיים מתעלמים מהדרמה. ב"המודיע" מתפרסם מאמר מערכת: 'למען כבוד שמיים - אחדות ולא פילוג' (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס המועצת, אמש (צילום: יעקב כהן, דוברות ש"ס)

היום שאחרי הדרמה והטלטלה בתנועת ש"ס, עם הודעתו של יו"ר התנועה אריה דרעי על התפטרותו והכרעת מועצת חכמי התורה כי עליו להמשיך בתפקידו, שוררת הבוקר (שלישי) בעיתונות החרדית הממסדית, התעלמות מוחלטת מהפרשה הכאובה הגורמת לקרע בציבור הספרדי. בעיתונים "המודיע", "יתד נאמן", "המבשר" ו"הפלס" אין כל ידיעה או כתבה בנושא.

באופן רשמי אומרים במערכות העיתונים כי העניין עדיין לא הוכרע ולכן בשל ההתלבטות כיצד לכתוב זאת הוחלט להמתין עד להכרעה הסופית האם אכן דרעי יתפטר בסופו של יום (וכי לא מדובר ב"תרגיל") וכן האם מועצת חכמי התורה תכריע אף היא לכאן או לכאן כשתקבל את ההתפטרות או תכפה עליו לשוב למעמדו הקודם. "כרגע מצב הענינים לא ברור ולא פשוט ולכן העדפנו שלא להיכנס לכך", מסבירים שם.

גורם נוסף מסביר כי העיתונות החרדית האשכנזית אינה מעוניינת להתערב בנעשה בתוככי התנועה השותפה וכי המצב הרגיש בש"ס גרם להתעלם בכלל מהסיפור המביך. "מה שלא היינו עושים או כותבים, היינו יוצאים לא טוב", מבהיר אחד העיתונאים.

יוצא מן הכלל הינו עיתון "המודיע", בטאון תנועת "אגודת ישראל", שבמאמר מערכת זהיר משתדל ללכת בין הטיפות ו"רומז" בעדינות על הפילוג בש"ס כשבין השיתין ניתן לראות כי בעיתון מצדדים בזהירות המתבקשת לטובתו של דרעי.

תחת הכותרת "למען כבוד שמיים - אחדות ולא פילוג". כותב העיתון כי "יש מצב בעיתון המבקש לשמור על כבוד שמיים ועל כבוד התורה ובו הדיווח העיתונאי מתבקש לפנות את מקומו, להתעלם מן הקורה ולהותיר תקווה שמעוות יתוקן ושוב לא תיזכר מחר עוולת האתמול".

"זה המתבקש בנקודת זמן ובשעה קשה לציבור היראים והחרדים לדבר ה' הכואבים ודואבים מהלכי פילוג הקורים בבשר החי ומסכנים חלילה יסודות הקיום של כלל ישראל", נכתב במאמר.

העיתון מרחיב בחובה לציית לכל דברי חכמים ולקבל את מרותם והוראתם וכותב: "הציות לגדולי ומאורי הדור הוא הכלי סביבו ניתן וחייבים להתאחד וכבר נאמרו הדברים שפיצול מבלי להיכנס לסיבותיו אינו משרת את החובה העליונה של היהדות הנאמנה בכלולתה להשיג ולהציג כמה שיותר אחדות".

"האתדר הגדול כעת", מסיים מאמר המערכת של הבטאון האשכנזי ומגייס את סיסמתה של תנועת ש"ס, "הוא אכן להחזיר עטרה ליושנה, לקרב יהודים למורשת ולמסורת, לרומם כבוד שמיים ולהעמיד מסגרות לחינוך הטהור. את אלו אי אפשר להשיג בפיצול ובמחלוקת או חלילה בערעור על סמכותם של גדולי ישראל. רק להיפך - באחדות בליכוד השורות, בשילוב כל הכוחות, בהערכת איש את רעהו ודאגה לכבודו ואלו הם צו וחובת השעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר