הדרמה בש"ס • חשיפה

סגני ראשי הערים של ש"ס נועדו עם הרב עמאר: "תתווך לשלום"

הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר נועד אמש בחשאי עם הגאון רבי מאיר מזוז, מנהיגו של אלי ישי, בניסיון לאחד את השורות בציבור הספרדי אך הרב מזוז דחה את בקשותיו • 25 סגני ראשי ערים מטעם ש"ס נועדים עם הגאון רבי שלמה עמאר ומבקשים שיתווך לשלום ספרדי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בטבת תשע"ה | 30.12.14
הרב שלמה עמאר עם סגני ראשי הערים מטעם ש"ס (צילום: באדיבות המצלם)

הדרמה בש"ס • חשיפה: בצל פרישתו של אריה דרעי מתנועת ש"ס, נמשכים המאמצים להרגיע את הרוחות הסוערות בציבור הספרדי והניסיונות לאחד את השורות.

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש (שני) נערכה פגישה חשאית בין הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר ומנהיגו הרוחני של אלי ישי הגאון רבי מאיר מזוז.

הגר"ש עמאר, שדואג בימים אלו מקרע עמוק בציבור הספרדי שספק אם יצליח להתאחד, ירד לבני ברק ופגש את הגר"מ מזוז, בניסיון לאחד את השורות בין גדולי ישראל ולסיים את הקרע.

הרב מזוז דחה את הניסיונות של הרב עמאר והבהיר לו כי אין לו התנגדות לעשיית שלום בציבור הספרדי אך רק לאחר הבחירות.

במקביל, בשעה זו מתקיימת דרמה נוספת בתוך תנועת ש"ס. ל"כיכר השבת" נודע כי 25 סגני ראשי ערים מהמפלגה הגיעו למעונו של ראש ישיבת 'פורת יוסף' ונשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן.

סגני ראשי הערים ביקשו מהגר"ש כהן לחייב את אריה דרעי להישאר כיו"ר ש"ס ובמקביל לקרב את הגר"מ מזוז בכדי למנוע את הפילוג בציבור הספרדי.

סגני ראשי הערים של המפלגה הגישו לנשיא המועצת מכתב עליו הם חתמו כי בכוונתם להתפטר מתפקידם אם דרעי יממש את האיום ויעזוב את ש"ס: "אני מבקשים את רשות מעלת כבוד רבותינו הגאונים שבמידה ויעמוד יו"ר התנועה על רצונו להתפטר נבקש גם אנחנו את רשותכם מתפקידינו כיושבי ראש סיעת ש"ס ומהחברות בעירייה".

בהתייחסות לקלטת הוידאו בה נראה מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל תוקף את אריה דרעי, כותבים סגני ראשי הערים: "קמו אנשים חטאים שעליהם נאמר מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו, ומעיזים לפעול נגד התנועה הקדושה ועוד להשתמש בשמו של מרן ולהוציא שיחות מתקופות שונות על מנת להרוס את התנועה".

לאחר מכן הגיעו סגני ראשי הערים למעונו של הראשל"צ הגר"ש עמאר לפגישה בה הם מבקשים ממנו שיתתוך לשלום בציבור הספרדי.

הגר"ש עמאר, שמנוע מלהתערב בפוליטיקה, מנסה לקדם שלום בין גדולי ישראל ולמנוע פילוג היסטורי ומסוכן בציבור הספרדי.

במקביל, בשעות הצהריים נועד אריה דרעי בזה אחר זה עם חברי מועצת חכמי התורה, תחילה עם הגאון רבי שמעון בעדני ולאחר מכן עם הגאון רבי משה מאיה והגאון רבי דוד יוסף, כאשר את סבב הפגישות יחתום במעונו של נשיא 'המועצת' הגר"ש כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר