די לצביעות, אתם מבזים את מרן! / דעה

כן. כן. אתם אלו שמארגנים עצרות, תפילות, אסיפות וזעקות ברחובה של עיר, אינכם חסים על כבודו של מרן זיע"א. אתם עושים כל זאת למען מטרה עכורה, המטרה הפוליטית (טורים)

הרב אבא טורצקי | כיכר השבת |
הרב אבא טורצקי (ארכיון)

הדרמה והרמה המלחמתית הזולה לה אנו עדים בימים אלו, היא תוצאה ישירה של פרי הבאושים לה הורגלנו לצערנו, לעשות שימוש ציני ודוחה בגדולי ישראל.

המאבק המכוער הזה לא מתאים לכול מי שעדיין חושב שאולי אכפת לו מהמושג "כבוד התורה" וכבודם של רבנים.

אנו עדים למסע אכזרי נטול כפפות מלא בשנאה יוקדת האחד כלפי זולתו. מלחמות פוליטיות היו ולצערנו עוד יהיו. כל עוד שאנו מקבלים בכול שנייה נתונה נתונים חיים מהשטח הם לא יפסקו. מטבע הדברים גם אם לא נרצה, המידע לו אנו זקוקים בכל רגע נתון יעשה את זה בשבילנו ויצור תאונות של שנאה ומפגעים.

כל זה ידענו ויודעים כולם, אך העניין עתה אינו במאבק פוליטי סתמי. מדובר במאבק על דמות ולצערנו הרב הדמות הזאת היא מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל.

לצערנו, מפני שגדלותו בתורה הייתה כה עצומה, עצם העיסוק המכוער הזה מוביל אותנו היישר אל ביזוי כבודו הגדול. האמינו לי, לא מגיע לשמו הגדול להיות מחולל בצורה כה בזויה, כאילו וחלילה זו הייתה משנתו של האדם הענק והמרומם הזה.

בחוצפה שאין לה גבול, יוצאים אנשים שכביכול מגוננים על כבודו וצועקים חמס על ביזוי כבודו. אני כותב זאת מתחושה שאינה אישית שלי, דיברתי עם המונים שכך חושבים, אך אולי חוששים לבטא זאת בקול.

כן. כן. אתם אלו שמארגנים עצרות, תפילות, אסיפות, וזעקות ברחובה של עיר, אינכם חסים על כבודו של מרן זיע"א. הכל הבל הבלים קשקוש ורעות רוח. אתם עושים כל זאת למען המטרה העכורה, המטרה הפוליטית שלכם שאתה אתם מוכנים להרוס ולרמוס כל בדל של כבוד ממרן הרב עובדיה זיע"א.

אנא הפסיקו את מסע הביזיון הנוראי הזה. מאות ואלפים של אנשים לא פחות מבינים, בעלי דעת מכם מביטים בתימהון, על מה יצא קצפכם? האם בגלל שאין אמירה זו או משפט אחר מתאימים בדיוק למטרתכם הדבר נהפך לביזוי כבודו של מרן? השתגעתם? אתם מוכנים לרמוס את כבודו בחוצות העיר - העיקר שזה ישרת אתכם?

הסחף הנוראי הזה והעדריות השבטית המקוממת הזאת יוצרת ספינים של סערות מיותרות בלא שיש בהם ממש כלל וכלל.

מרן לא התבזה, גם אם תצעקו וגרונכם ניחר יהיה מקרבכם. מרן אמר את מה שאמר וזהו. ההיפך הוא הנכון, ראה כול העולם את חדותו, פקחותו, עוצמתו ואישיותו הרגישה והמבינה.

אינני נכנס לנושא הפוליטי היוצא מאותה הקלטה. יתכן שדברים השתנו והתקבלו החלטות אחרות, אבל אין שום זכות לקחת את דבריו של מרן ולהפוך אותם לביזיון. אתם אלו המבזים שלוקחים את דבריו להיכן שאתם מעוניינים.

הבעלות ההרסנית הזאת על שיוכו של מרן הרב עובדיה לזה או לאחר הוא שימוש ציני ומכוער בכבודו של איש ענק שהטביע את חותמו בעולם היהודי בספרות הלכתית ובעוד תחומים.

כמיליון איש צעדו עם עיניים טרוטות מדמעות בשעת הלווייתו, לא בשביל שאתם תשתמשו בדבריו הקדושים למטרותיכם הנלוזות. ראוי שישמע גם קולם של אותם אנשים שפויים שלא חושבים כמוכם לעשות שימוש ציני בדמותו הכבירה.

על מה קראתם עצרה וזעקתם לשבר? אולי תעשו לרגע קט חשבון בנפשכם שכבוד התורה קצת יותר חשוב מגחמות פוליטיות חסרות משמעות ותוכן. על מה ניצבתם וצעקתם חמס על קברו הקדוש. האם זו הייתה חלילה מורשתו של מרן?

התמודדות עם בעיה ומהות לא נפתרת בקול ענות חלושה. יצירת מסכנות, הטלת דופי, וצעקת שבר של ביזיון כבוד התורה לא ישפיעו על המהות.

אני אומנם בז בתכלית הביזוי על הנפש האומללה שהוציאה דבר זה מתחת ידה בשביל לגרום לסכסוך ושנאה אך לא כבודו של מרן תלוי ועומד כאן שאתם אלו המצילים את כבודה של תורה.

את כבודכם באתם להציל ולא את כבודה של תורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר