פרופסור מנואל טרכטנברג מצטרף ל'המחנה הציוני': "מיועד לתפקיד שר האוצר"

פרופסור מנואל טרכטנברג, שעמד בראש הוועדה שהוקמה לאחר אירועי המחאה החברתית בקיץ 2011, מצטרף לרשימת "המחנה ציוני" של 'העבודה' ו'התנועה' (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בטבת תשע"ה | 31.12.14
פרופסור מנואל טרכנטברג (צילום: Hadas Parush/Flash 90)

בחירות 2015: אחרי שבועות של משא ומתן, פרופסור מנואל טרכטנברג, שעמד בראש הוועדה שהוקמה לאחר אירועי המחאה החברתית בקיץ 2011, יצטרף היום (רביעי) לרשימת "המחנה ציוני" - מפלגת העבודה והתנועה.

במהלך מסיבת עיתונאים משותפת אמר יו"ר 'העבודה' יצחק הרצוג כי "הסכמתי עם לבני כי מעתה טרכנטברג יוביל את הכלכלה והוא מיועד לתפקיד שר האוצר".

טרכטנברג אמר כי "כולנו משתוקקים לדרך חדשה ולחברה צודקת יותר המציעה שיוון הזדמנויות אמיתי לאדם העובד ולאדם המוחלש. יש בכוחי לשנות ויש לי חוב לשלם. נשאלתי על ידי הצעירים שיצאו לרחובות 'למה להאמין לך?', הישרתי אליהם מבט ואמרתי שאם זה לא יסתייע והממשלה לא תעשה את, אירתם אישית להשלמת המשימה".

ציפי לבני אמרה כי "כששמעתי את הצעקה שעלתה לפני שלוש שנים וחצי ברוטשילד, ראיתי איך אדם ועוד אדם הופכים למאות אנשים, היא פתחה לבבות וגם את שלי. היא תשנה את סדרי העדיפויות וכך היה צריך לקרות. זה היה צריך לקרות וזה יקרה אחרי שנחליף את השלטון. זאת הסיבה שאנחנו כאן, להגיד שהאזרחים הופכים להיות במרכז. הוא הופך לשותף. אנו מסתכלים לאזרחים בעיניים ואומרים להם: צעקתכם לא הייתה לשווא".

טרכנטנברג גמל בליבו להצטרף לחיים הפוליטיים עוד לפני הבחירות ומאז ההכרזה עליהן החל בצעדים להשתלב בהן. בשל כך הודיע לראש הממשלה על התפטרותו מתפקידו כיו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב.

במסגרת המשא ומתן הוא קיבל הבטחה לפיה ישובץ במקום ריאלי במסגרת השיריונים של מפלגת התנועה ברשימה המאוחדת עם העבודה. המקומות הריאליים הפנויים לפי שעה, הם המקום ה-11 או המקום ה-16.

לפי המסתמן הוא ישובץ במקום ה-16 משום שהמקום ה-11 שמור לדמות ביטחונית אותה מנסה הרצוג להשיג. על המקום המדובר מתמודד שאול מופז שכיהן כרמטכ"ל ומאז הספיק לעבור שתי מפלגות. כמו כן שמו של האלוף עמוס ידלין עלה כמי שעתיד להשתבץ את המקום.

במסגרת המשא ומתן הוסבר לטרכנטנברג כי המקום לא כל כך חשוב משום שהתקבלה דרישתו לקבל תיק בכיר במידה והמפלגה תרכיב את הממשלה.

גורמים במטה הבחירות של המפלגה אומרים כי טרכנטברג מיועד לקבל את תיק האוצר מטעם המפלגה במידה וזו תקים את הממשלה הבאה.

מלבד הפרופסור שעמד בראש הוועדה שהוקמה לאחר אירועי המחאה החברתית, ישנם עוד כמה דמויות כלכליות המתמודדות ברשימה, כמו חבר הכנסת אראל מרגלית שהיה לאיש עסקים מוצלח קודם כניסתו לחיים הפוליטיים.

מאז החלה מערכת הבחירות וקצת קודם לכן עלה שמו של טרכנטנברג כמי שעתיד להשתבץ ברשימתו של משה כחלון וישנם כאלו שדיברו על כך שיצטרף דווקא למפלגתו של יאיר לפיד, אולם לבסוף לאחר התייעצות עם אנשיו, החליט כאמור להצטרף למפלגת העבודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר