"פוגע בתושבים"

הפריימריז ב'ליכוד': סערה בבני ברק בגלל שלטי נשים

הפריימריז ב'ליכוד', בו מרכיבים את רשימת המפלגה לכנסת הבאה, עורר סערה בבני ברק סביב שלטי מתמודדות שהוצבו בפתח הקלפי ברמת אלחנן. פקחי העירייה ביקשו להסיר את השלטים אך סורבו. גורמים במשמרת הקודש אומרים כי "אולי לליכודניק "החרדי" הממוצע זה לא מפריע אבל זה פוגע בתושבים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שלטי המתמודדות בבני ברק (צילום: באדיבות המצלם)

למעלה מ-96 אלף מתפקדי תנועת הליכוד צפויים להשתתף במהלך היום (רביעי) במהלך הבחירות המקדימות "הפריימריז" לרשימת המפלגה בכנסת הבאה וגם התומכים החרדים נערכים במטרה להשפיע על התוצאות ולהגדיל את כוחם.

אלא שמתברר כי היום הזה לא עובר ללא תקריות המתרחשות גם בריכוזים ובשכונות החרדיות זאת על רקע פעולותיהם של מצביעיה הדתיים של המפלגה החילונית.

הבוקר הגיעו פקחי עיריית בני ברק אל הקלפי הממוקמת במרכז הפיס בשכונת רמת אלחנן בבני ברק וביקשו להסיר את שלטי המתמודדות הנשים במרוץ לפריימריז בטענה כי הדבר פוגע בצביון השכונה וברגשות התושבים.

הפקחים טענו כי הם פועלים על פי הוראות ראשי משמרת הקודש והחינוך האחראים על שמירת הצניעות בעיר וכי מדובר בדרישה חד משמעית להוריד את שלטי הפרסום הפוגעניים. במטה החרדי בליכוד הסבירו כי מדובר בהדרת נשים וסירבו לבצע את ההוראה ובמקום התפתח עימות מילולי בין הצדדים.

יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד, שמשמש כחבר ועדת הפיקוח על הבחירות בליכוד הוזעק למקום והבהיר לצוות שאסור להם להוריד את התמונות ומדובר בהדרת נשים שאסורה על פי החוק.

בתגובה, איים מנהל המקום כי בהוראת העירייה, ובמידה ולא יוסרו תמונות הנשים, הקלפי כולה תיסגר.

לאחר עימותים סוערים במקום בין הפקחים וחלק מהמצביעים, שזעמו שעיריית בני ברק מתערבת בצורה בוטה כל כך בתהליך הבחירות, הגיע חבר ועדת הפיקוח וידר שוב למקום וביקש מהפקחים לעצור ולהמתין עד להגעת משטרה, כדי למנוע עימותים מיותרים.

השוטרים שהגיעו טענו שזכותה של העירייה ופקחיה להסיר שלטים.

אחרי שוידר הבהיר להם שמדובר בפעולה בלתי חוקית, הם ביקשו להתייעץ עם מפקד התחנה ברמת גן, שהודיע להם מיידית שלעיריית בני ברק אין שום סמכות להתערב בבחירות או להסיר שלטים, ווודאי שלא להסיר רק את השלטים בהם מופיעים תמונות נשים.

בשיחה עם "כיכר השבת" מאשרים גורמים בכירים במשמרת הקודש והחינוך את העובדות ומבהירים כי מדובר בדרישה טבעית ומובנת לכל. "לא ייתכן שבמרכז שכונה חרדית יתנוססו שלטי חוצות הפוגעים ברגשות התושבים זאת לעיני כל", הם אומרים.

"אולי לליכודניק "החרדי" הממוצע שמשתתף בכנסים עם נשים ומצביע בפריימריז לנשים זה לא מפריע אבל לתושבים החרדים זה מאוד ומפריע ולכן לא מתקבל על הדעת שיפגעו בנו כך. זו דרישה לגיטימית ובסיסית שיתלו את השלטים הללו בפנים ולא בראש כל חוצות", אומרים הגורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר