הגראי"ל לתושב חו"ל: "תבקש אזרחות ותצביע"

הגראי"ל שטיינמן נשאל ע"י תלמיד ישיבה תושב חו"ל אם להגיש בקשה לאזרחות ישראלית בכדי "לזכות לקיים את המצווה". מרן ראש הישיבה השיב לחיוב. והאם חתן צריך להצביע? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן (צילום ארכיון: יעקב נחומי, פלאש 90)

בעוד כשלושה חדשים ייערכו הבחירות במדינת ישראל, ובציבור החרדי נערכים להגדלת הכוח הפוליטי-החרדי, ובמילים אחרות; לקיים את מצוות "ועשית ככל אשר יורוך".

בימים האחרונים, נשאל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן על ידי בחור ישיבה תושב חו"ל אם להגיש בקשה לקבלת אזרחות ישראלית בכדי "לזכות לקיים את המצווה". מרן ראש הישיבה השיב כי ראוי לעשות כך, והוסיף – "הכא במאי עסקינן כשיצביע כהוראת התורה...".

קודם הבחירות הקודמות לכנסת ה-19, נכנס למעונו של מרן ראש הישיבה חתן שנישא ביום הבחירות ששאל האם עליו לעשות מאמץ והשתדלות וללכת להצביע ביום הבחירות על אף הקושי והטורח שבדבר. מרן ראש הישיבה השיב לאלתר: "בוודאי, אין כל ספק שעליו להצביע ביום הבחירות".

בחדר נכחו באותה שעה מקורביו של הגראי"ל שטיינמן, נכדו ונאמן ביתו הרב דוד שפירא וכן הרב איסר שוב והרב ישראל פרידמן מעורכי "יתד נאמן". מרן, התפלא על השאלה ואמר כי הדבר ברור, ואז חידד הרב פרידמן את הסוגיה והעלה את הטיעון שאולי משום חתן "טרוד" ביום חופתו הרי שיש להקל ולפטור אותו מהשתתפות בבחירות.

בתגובה לכך שאל ראש הישיבה את הנוכחים: כמה זמן לוקח לעמוד בתור לקלפי ולהצביע? וכשהשיבו לו כי מדובר ברבע שעה הגיב הגראי"ל בחיוך: "נו. רבע שעה וודאי שגם על חתן להקדיש על מנת לקיים את מצוות ועשית ככל אשר יורוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר