מיוחד • המתווך הספרדי

חשיפה: השליחות של הרבי מבעלזא לרב שלמה עמאר

האדמו"ר מבעלזא שלח את ח"כ ישראל אייכלר לראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר ובפיו בקשה שיתווך לשלום בציבור הספרדי • בנוסף, אייכלר הניח הצעה של האדמו"ר על השולחן ולאחר מכן נועד עם הגאון רבי ראובן אלבז • מיוחד: כך הפך הגר"ש עמאר שהוחרם בציבור הספרדי למתווך בסכסוך הגדול (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

מנהיג החדש-ישן: עד לפני כחצי שנה, בש"ס ביקשו להחרים את הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, בכל אירוע שהשתתף הרב עמאר, בכירי ורבני ש"ס המתינו בכדי שהוא יצא ורק אז נכנסו, כמעט כל עיתונאי זכה לתדרוכים שבועיים מצד בכירי ש"ס נגד הרב עמאר, בסכסוך שהחל בבחירות לרבנות הראשית לישראל, אך כעת הכל השתנה.

"כיכר השבת" חושף כי הבוקר (חמישי) שלח כ"ק האדמו"ר מבעלזא את נציגו ח"כ ישראל אייכלר למעונו של הגר"ש עמאר וביקש ממנו לנסות ולהביא פשרה בציבור הספרדי, המסוכסך ומפולג.

בין היתר הציע האדמו"ר את ראש מוסדות 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז כדמות שתסייע בפשרה, כאשר הבוקר הגיע ח"כ אייכלר אל מעונו של הגר"ר אלבז בשליחות האדמו"ר.

הנקודה המעניינת בסיפור פה היא העובדה שהרב עמאר מקדיש את כל מאמציו להשכין שלום, כשאך לפני מספר חודשים היה כמעט מוחרם לחלוטין.

אז כיצד הכל התהפך? בתאריך כ"ז בתשרי, הגר"ש עמאר נבחר לתפקיד רבה הראשי של ירושלים, בתמיכת מועצת חכמי התורה של ש"ס, כאשר ימים קודם לכן נפגש עם מחותנו הראשל"צ ונשיא בתי הדין הרבניים הגאון רבי יצחק יוסף, ומאז הסכסוך הפך להיסטוריה.

בימים אלו הגר"ש עמאר הוא הדמות המרכזית בניסיון להביא את השלום המיוחל לציבור הספרדי, ביוזמתו הוא מקיים שיחות עם כל הצדדים, עורך פגישות ועושה הכל בכדי למנוע קרע היסטורי שלא יהיה ניתן לאיחוי וכך הוא הופך לדמות הרבנית הספרדית הדומיננטית ביותר.

זה החל כאשר אריה דרעי הודיע שהוא פורש מש"ס כאשר אחת הסיבות העיקריות היא שנמאס לו מהמחלוקת בצמרת הרבנית. מתוך מועצת חכמי התורה פנו לגר"ש עמאר שינסה לתווך בין הצדדים, הרב עמאר הסכים ולקח על עצמו את התפקיד הקשה.

בשבוע האחרון נפגש הגר"ש עמאר עם נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן, ראש ישיבת 'כיסא רחמים' הגאון רבי מאיר מזוז וחבר מועצת החכמים הגאון רבי שמעון בעדני.

הגר"ש עמאר לא מסתפק בפגישות עם הרבנים, הוא מנהל שיחות ארוכות עם תורמים ונדיבים בעלי שם כדוגמת לב לבייב ומיכו מירילשווילי, תורמים בעלי שם ובעלי השפעה גדולה בציבור הספרדי.

כעת נראה כי הסיכוי האחרון להביא שלום בציבור הספרדי הוא הראשל"צ הגר"ש עמאר, הוא הדמות הרבנית היחידה שמצליחה להיפגש עם כל הצדדים ולנהל שיחו. גם לאחר שהגר"מ מזוז הודיע לרב עמאר שהוא מוכן לאחדות רק לאחר הבחירות, הרב עמאר ממשיך להיפגש עם כל הרבנים בכדי לנסות בכל זאת לקדם צעד דרמטי והכרחי לציבור החרדי והספרדי כולו.

הגר"ש עמאר מנוע מלהתעסק בפוליטיקה וזאת בשל היותו רבה של ירושלים, אך הוא מצליח ללכת בין הטיפות ככל שמותר לו, ועושה ככל שביכולתו להרגיע את הרוחות שסוערות מתמיד ברחוב הספרדי - מזרחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר