גורמים ב'דגל' ל"כיכר השבת":

"מרן הרב שטיינמן יתערב בזמן הקרוב בקרע בש"ס"

לאחר הקמת מפלגתו של אלי ישי ופרישתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, גורמים במפלגת "דגל התורה" אומרים בשיחה ל"כיכר השבת" כי "בימים הקרובים לא יהיה מנוס ומרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן יתערב בקרע בש"ס. האפשרות שהציבור החרדי יאבד כחמישה מנדטים לא מתקבלת על הדעת" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)
הפילוג הספרדי: החשש הכבד כי הטלטלה הפנימית בתנועת ש"ס - בעקבות המאבקים המרים ושידורי הקלטת, כמו גם התפטרותו של אריה דרעי מחברותו בכנסת - ישפיעו בסופו של דבר על הציבור החרדי כולו ועל כוחו הציבורי והפוליטי, מביאים בימים האחרונים את בכירי תנועת "דגל התורה" לשקול להתערב במשבר, כשעל פי המתוכנן, אף צפוי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן להביע את דעתו בנושא הרגיש.
בתנועה הליטאית שוררת התלבטות רבה באשר לדרך, לצורה ולאופן שעליהם להתערב בבעיות הפנימיות של ש"ס, אולם ככל שנוקפים הימים ומתברר כי הציבור החרדי כולו יוצא ניזוק מהעניין, טוענים בכירי "דגל התורה" כי אין מנוס אלא לקבל הכרעה. מה שאומר בסופו של דבר הבעת תמיכה בדרעי ואולי אף התנערות פומבית מאלי ישי.
הכל החל באותה פגישה לפני מספר שבועות של אלי ישי שהגיע להתברך במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ובדיוק יומיים לאחר מכן הקים את מפלגתו החדשה.
ח"כ אלי ישי בפגישתו עם מרן הגראי"ל שטיינמן, ערב הפילוג (באדיבות המצלם)
השאלה היתה כיצד להתייחס לצירוף המקרים בו הח"כ הפורש מתקבל בכבוד אצל המנהיג הליטאי הבכיר ערב פרישתו.
בעוד בני הבית וגורמים בתנועת "דגל התורה" ראו זאת כ"ברכה נטו" והבהירו כי מדובר בהכרת הטוב על על שנות פעילותו למען הציבור החרדי אך הכחישו מפורשות כאילו יש בכך איזו שהיא תמיכה, ולו אף עקיפה, במפלגה החדשה, הרי שבתנועת ש"ס פירשו את הדברים אחרת. שם ראו בעצם קיום הפגישה מתן לגיטימציה להקמת המפלגה החדשה.
בשבוע האחרון נשמעו קולות של גורמים רשמיים בתנועה שטענו כי 'לא ייתכן מצב בו יפתחו הליטאים את הדלת לח"כ המתכנן (באותו שלב) לפרוש מהתנועה. יצויין, לאלי ישי קשר הדוק בשנים האחרונות עם בני הבית ברחוב חזון איש 5 ומקורבו העסקן יוסי ערבליך נחשב לאחד מבאי הבית, מה שכמובן סלל את הדרך לפגישה.
גם אם היה מי שרצה אולי ב"דגל התורה" לאותת להנהגה הנוכחית של ש"ס על עצמאותה ואולי אף "לנקום" על כמה הפרות שיתופי פעולה, כדוגמת הבחירות לעיריית ירושלים ולרבנות הראשית לעיר, הרי שכעת מבינים ב"דגל התורה" כי השבר הינו גדול וכעת נמצאת כל ספינת היהדות החרדית בסכנה.
"החשבון הוא פשוט", אומרים הבוקר (שישי) גורמים בכירים בתנועה, "אם אלי ישי לא עובר את אחוז החסימה, מה שנראה כעת בכל סקרי דעת הקהל, ומנגד ש"ס נפגעת והכוח החרדי סופג מכה אנושה, אין ברירה אלא להתערב ולהכריע את המערכה".
לדבריהם, "זה לא משחק ילדים ולכולם ברור שהנציגות החרדית בכנסת הבאה קריטית למאבקים של עולם התורה". להערכת הגורמים, "לא יהיה מנוס אלא מלהתערב בנושא ולהביע סוג של תמיכה בתנועת ש"ס ובהנהגתה".
כאמור יצויין כי במקביל זכה עד היום אלי ישי להערכה רבה בבית ראש הישיבה ולכן השאלה הגדולה עד כמה תינתן התמיכה בדרעי באופן מוחלט ומפורש, ובאיזה מינון ודרך.
לדברי הגורמים, "ברור שבשלב מסוים מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן יביע את דעתו בנושא של ש"ס כדי למנוע מצב של איבוד מנדטים לנציגות החרדית. האפשרות שהציבור החרדי יאבד כחמישה מנדטים לא מתקבלת על הדעת. עדיין לא ברור איך בדיוק זה ייעשה, אבל זה יתברר בימים הקרובים. ראש הישיבה מעודכן בכל מה שקורה לפרטי פרטים. בפגישה עם אלי ישי, ראש הישיבה לא העניק לו ברכה, תמיכה או גיבוי לפילוג ולהקמת מפלגה חדשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר