גורמים ב'דגל התורה':

"פגישת הגראי"ל עם ישי נועדה לשלום בית בש"ס"

המשבר בש"ס חושף זעם בסביבת יו"ר ש"ס אריה דרעי על "התרגיל הליטאי" בכניסתו של אלי ישי למרן הגראי"ל שטיינמן. גורמים ב'דגל התורה' חושפים כעת כי הפגישה נועדה להביא לשלום בית בש"ס, כאשר לאחר הפגישה אף נעשתה פניה לדרעי בעניין שנתקלה במכשול בלתי עביר. ובאיזו טעות הם מודים? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אלי ישי ורעייתו אצל מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: באדיבות המצלם)

המשבר בתנועת ש"ס: בעקבות הטלטלה העוברת על התנועה ורצונו של היו"ר אריה דרעי לפרוש מראשות התנועה, לאחר פרסום הקלטת בערוץ 2, התרבו בסוף השבוע האחרון השמועות והדיווחים בכלי התקשורת על התערבותם של גדולי ישראל לפתרון המשבר ובראשם מעורבותו הצפויה של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לטובתו של דרעי כמו גם המאמצים לשלום ואחדות במגזר החרדי כשברקע מרחפות הספקולציות על הקמת מפלגה אחת - חזית חרדית מאוחדת.

אמת שמאמצי השלום אותם מובילים כ"ק האדמו"ר מבעלזא והגאונים הרבנים רבה של ירושלים הגר"ש עמאר והגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת 'אור החיים' נמשכים כל העת במלוא עוזם אך מתברר כי בכל הקשור לגזרה הליטאית הרי שהעניינים עדיין רחוקים מלהתברר.

במה דברים אמורים? התפטרותו של יו''ר ש"ס גרמה השבוע לכותרות רבות בכל כלי התקשורת ובצדק. הזעם הגדול הינו לכאורה על מפיצי הקלטת תוך טענה על פגיעה בזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ובעקבות כך היציאה בקמפיין תחת הסלוגן "אבא, מה עשו לך?", והקמת מאהל המחאה.

אלא שבמקביל מסתבר שבסביבת יו''ר ש"ס זועמים לא פחות על "התרגיל הליטאי" שלדעתם הצית את האש וגרם להתלקחות הגדולה כאשר ניתן האישור לכניסתו של חה"כ אלי ישי להתברך במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זאת רגע לפני הודעת הפרישה וההכרזה על הקמת המפלגה החדשה.

בעוד בבית ראש הישיבה מדברים על מפגש תמים לכאורה של מתן ברכה כללית מתוך הכרת הטוב על שיתוף הפעולה הפורה בעבר הרי שבש"ס ראו בכך מתן לגיטימציה עקיפה לתנועה החדשה, בפרט לאור חלק מהתדרוכים שיצאו לכלי התקשורת לאחר הפגישה, סוג של תמיכה מוסווית הגם שהוכחשה בצינורות הרשמיים. "לא ייתכן שח"כ מורד יתקבל בצד השני בברכה ותמיכה", אמרו גורמים במפלגת ש"ס בזעם על המהלך הליטאי.

"דרעי לא הבין באמת ובתמים מאיפה זה בא לו. שיתפנו פעולה במהלך כל הקדנציה האחרונה, עבדנו בתיאום מלא מול גפני, עשינו הכל ביחד, למה לתקוע סכין בדיוק לפני מערכת בחירות כה גורלית הנחוצה לתיקון כל העוולות שנעשו לציבור החרדי ולעולם התורה על-ידי הממשלה היוצאת", התלוננו מקורביו בפני אנשי "דגל התורה" על המהלך.

בש"ס מצפים כעת לתיקון הנזק. קבלתו של דרעי לתמיכה וברכה לא תספיק, מעריכים גורמים פוליטיים הסוברים כי בש"ס ממתינים להתנערות מוחלטת ופומבית מהמפלגה החדשה זאת על מנת להחזיר את המצב לקדמותו.

מנגד, ב'דגל התורה' כמובן מבהירים כאמור כי לא ניתנה כל תמיכה ולפיכך אין צורך בהתנערות.

בשיחה עם גורמים יודעי דבר במערכת הפוליטית הליטאית עולה כי לדברי אנשי הבית כניסתו של ישי התאפשרה רק עקב העובדה שלטענתם באותם רגעים ממש הייתה פעילות דיסקרטית לשלום בית בש"ס והמחשבה הייתה כי דווקא שמירה על קשר אתו יאפשר "שליטה במצב".

הטיעון העיקרי של בני הבית התבסס על כך שדווקא לאור הקשר הטוב והחיובי שזכה לקבל יו"ר ש"ס אריה דרעי בשנה האחרונה ממרן ראש הישיבה ומנגד הקשר שהתקיים במקביל גם עם אלי ישי, יאפשר הבנות שקטות לסיום הקרע.

הגורמים מודים בטעות לפיה אין ספק כי אנשי 'דגל התורה' לא השכילו להבהיר את הדברים בזמן וכי לו היו מעדכנים את דרעי ואנשיו טרם הכניסה ואת המניעים לכך יתכן שחלק גדול מהסאגה היה נמנע, אך לדבריהם כבר לאחר הפגישה הועברה פניה מסודרת לש"ס ובה ניסו לפתור את הענין תוך בקשה לשילובו של ישי במפלגה.

לטענתם, במהלך הדין ודברים הם נתקלו במכשול בלתי עביר כאשר הוברר להם באופן ברור ונחרץ כי דרעי אינו מוכן בשום פנים ואופן להגיע להסדר אפילו במחיר אפס וכמעט ללא קבלת שום תנאי שהציב ישי.

לדבריהם, היה נדמה כי בכל זאת, על אף התקרית, הרי שהעניינים מבשילים באיטיות להסדר, אלא שלאחר חשיפת הקלטת הכל "התפוצץ", דרעי התפטר ומאז העניינים יצאו משליטה.

לטענת אנשי דגל התורה בשלב זה החל קמפיין ומחול שדים שבימים האחרונים עלה שלב עד שבשלב מסוים ניסו כבר לתת "הוראות" או "עצות" למרן ראש הישיבה מה שהביא לזעם גדול בדגל התורה.

כך או כך, הערכה הרווחת במערכת הפוליטית החרדית הינה כי בסופו של דבר העניינים יסתדרו ויירגעו והפתרון למשבר יימצא. אלא שבינתיים בדגל התורה לא ממהרים להוציא את דרעי מהבוץ אליו נקלע.

מי שרוצה הוכחה לדברים יעיין בהודעה הרשמית של בכיר ב'דגל' שהבהיר ביום שישי בסרקזם כי לא ישי ולא דרעי התייעצו עם מרן ראש הישיבה לפני שפרשו ואידך זיל גמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר