חשיפה

הוקם "בית דין" מיוחד כדי להילחם בהדלפת הקלטות

כחלק מהמאמץ למנוע הדלפת הקלטות נוספות של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי, הוקם בית דין מיוחד שיילחם בתופעה המאיימת הן על ש"ס והן על אחדות הציבור הספרדי • בבית הדין, שהתכנס היום לראשונה, חברים: הגר"ש בעדני, הראשל"צ הגר"י יוסף, והראשל"צ הגר"א בקשי דורון (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף, הגר"א בקשי דורון והגר"ש בעדני (צילומים: שלומי כהן, יח"צ, ברוך יערי)

חשיפה בלעדית: כחלק מהמאמץ למנוע הדלפת הקלטות נוספות של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי, הוחלט על צעד חדש כדי להיאבק בתופעה המאיימת הן על ש"ס והן על אחדות הציבור הספרדי.

בקרב גדולי הרבנים הספרדים הובע חשש כי הקלטות נוספות יעשו את דרכן לפרסום בקרב הצביור הרחב וייגרמו לטלטות נוספות בתנועת ש"ס ובציבור הספרדי ויובילו לקרע עמוק.

בעקבות כך, ל"כיכר השבת" נודע כי התכנס הבוקר (שני) בית דין מיוחד שהוקם לבקשת חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, ובהשתתפותו לצד הרבנים הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון.

בית הדין התכנס במעונו החדש של הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון בקרית מוסדות 'בנין אב' בשכונת רמת שלמה בירושלים.

מטרת כינוס בית הדין הייתה לגזור על הציבור שלא להתסעק בהקלטות, הן מהעבר והן מההווה, וכן שלא להפיץ הקלטות או צילומים נסתרים.

טרם ברור האם בית הדין חליט להחריף את המאבק בהקלטות ולצאת בחרם ונידוי נגד מי שיתעסק בהלקטות.

ביממה הקרובה צפויה לצאת ההחלטה המלאה של בית הדין עם חתימותיהם של שלושת הרבנים - הגר"ש בעדני, הגר"י יוסף והגר"א בקשי דורון, חברי בי הדין.

יצוין כי מכיוון שלגר"י יוסף אסור להתעסק בפוליטיקה וזאת מתוקף תפקידו הרשמי כרבה הראשי של ישראל, ההחלטה לא תתעסק בפוליטיקה או בפגיעה בתנועת ש"ס, אלא רק בפן הכללי של הפצת הקלטות שגורמות לקרע בציבור הספרדי.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי ביממה האחרונה היה נראה כי הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר יהיה חבר בבית הדין המיוחד אך מסיבה שאינה ברורה הצטרפותו נמנעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר