הגר"י זילברשטיין: לשוטר הדרוזי יש מקום מיוחד בגן עדן

במהלך שיעור שמסר, התייחס הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה, לטבח שהתרחש בבית הכנסת בהר נוף והוכיח כי לשוטר הדרוזי שנהרג יש מקום בגן עדן (יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י זילברשטיין (צילום: משה גולדשטיין)

בשבועות האחרונים התייחס חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, בשיעוריו, לסוגיות אקטואליות כשהוא מקשר אותם לענייני ההלכה.

הגר"י זילברשטיין התייחס לטבח הנורא שהתרחש לפני תקופת זמן בבית הכנסת 'קהילת בני תורה' בשכונת הר נוף בירושלים בו נרצחו ארבעה מתפללים ולצידם שוטר דרוזי שביקש להצילם.

ראשית דן הרב זילברשטיין בשאלה האם השוטרים היו מחוייבים לסכן את עצמם ולהסתער על המחבלים והוכיח מדברי הרמב"ם כי כל מי שביכולתו לצאת לעזור ולהציל יהודים מצווה עליו לעשות זאת וקיימו בכך הצלת נפשות ועוד מצוות רבות.

בנוסף הדגיש הגר"י זילברשטיין שהשוטרים הושכרו בעצמם למטרה זו ומביא הוכחה מהספרות ההלכתית וכן מחמיו מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל שזה חלק מהחיוב שלהם משום שנשכרו על דעת כן ולמדו תכסיסי מלחמה ונתחייבו על כך.

בהמשך השיעור נשאל הגר"י זילברשטיין האם השוטר הדרוזי שהקריב את חייו למען הצלת המתפללים יזכה לשכר בגן עדן, והשיב הרב כי כי בספר שבילי אמונה' כתב שיש מקום מיוחד בגן עדן עבור גויים ששמרו שבע מצוות בני נוח או שהטיבו ליהודים.

"אם כן", השיב הרב, "מסתבר שכל שכן גוי שמסר נפשו כדי להציל יהודים, הרי שיש לו מקום מיוחד בגן עדן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר