יצהר: שוטרים מנעו מח"כ מאיר פרוש להיכנס לישיבה

ח"כ מאיר פרוש הגיע לביקור בישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, עליה השתלטו כוחות מג"ב, שמנעו ממנו להיכנס: "לא יתכן שמדינת ישראל תשתלט על ביהמ"ד ותמנע לימוד תורה" (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
פרוש ביצהר (צילום: באדיבות המצלם)

ח"כ מאיר פרוש הגיע לביקור חיזוק בישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, עליה השתלטו כוחות צה"ל ומג"ב לפני כתשעה חודשים.

תחילה הגיע פרוש לביקור בבית המדרש הזמני של הישיבה, שם התרשם מהתנאים הקשים שבהם שוהים התלמידים כרגע, אך ראה כי קול התורה אינו פוסק, ונפגש עם אנשי הצוות והתלמידים.

לאחר מכן המשיך פרוש לסיור במבנה הישיבה התפוס על ידי שוטרי המג"ב. כוח של שוטרי מג"ב יצא לקראת המבקרים, והקצין במקום הודיע שאסור להיכנס למבנה ואף אסור לעמוד לידו, אף לא מחוץ לגדר התוחמת את חצר הישיבה.

פרוש ביקש לשוחח עם הקצין ביחידות, הסביר לו שהוא חבר כנסת וכן שמשרד הביטחון התחייב במכתבים רשמיים שאין מניעה שהתלמידים יכנסו ויתפללו בבית הכנסת שבתחומי הישיבה. למרות זאת, הקצין התעקש והכניסה למתחם הישיבה לא התאפשרה.

פרוש ביקש לפני כשמונה חודשים לקיים דיון דחוף בוועדת חוץ וביטחון על תפיסת הישיבה וסגירת בית המדרש, אך למרות פניותיו, עד היום לא כונסה הוועדה.

לאחר הביקור בישיבה, המשיך פרוש לביקור בתלמוד התורה של יצהר, שם פגש בר' יהודה ליבמן מנהל תלמוד התורה.

"הגענו לחזק את לומדי התורה ביצהר", אמר פרוש לאחר הסיור, "למרות התחייבויות משרד הביטחון שלא יהיה מניעה להיכנס ולהתפלל, לא התאפשרה הכניסה לישיבה, ועל כך נאמר "טוב מראה עיניים".

"בכוונתי להמשיך ולפעול אם ירצה ה' בעניין. לא יתכן כי מדינת ישראל תשתלט על בית מדרש ותמנע את לימוד התורה. אני מקווה שבביקור הבא הישיבה כבר תפעל במקומה הקבוע, תפרח ותשגשג", הוסיף פרוש.

מישיבת "עוד יוסף חי" נמסר בתגובה: "אנו מודים לידידינו החשוב הרב מאיר פרוש שהגיע להזדהות עם הישיבה ולמחות על העוול וההתנהלות הבלתי חוקית של שר הביטחון ועושי דברו. אנחנו רוצים להזכיר לחיילי צה"ל ושוטרי מג"ב שאותם אלו אשר מורים להם לפעול נגד יהודים טובים ונגד קודשי ישראל, בשם "שלטון החוק", הם אלו אשר רודפים את אנשי כוחות הביטחון עצמם, כאשר הם פועלים בנחישות כנגד האויב, כדוגמת החקירות כנגד הלוחמים בצוק איתן, והעמדתם לדין של לוחמי מג"ב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר